تاريخ : چهار شنبه 30 مهر 1393 | 21:42 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

تیم فوتبال نوجوانان بنیاد

در آخرین مسابقه خود توانستند تیم المپیک را با نتیجه 4 بر 1 شکست دهند و مقام سوم مسابقات فوتبال شهرستان را از آن خود نمایند

 

 



تاريخ : شنبه 19 مهر 1393 | 19:4 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

سه بازیکن فوتبال نونهالان بنیاد که حاصل تلاش پیش آکادمی زرند فوتبال این شهرستان میباشند به تیمهای مس کرمان و امیران کرمان پیوستند

مدیریت پیش آکادمی زرند فوتبال از همه مربیانی که در پرورش و آماده سازی این بازیکنان زحمت کشیده اند کمال سپاس وتشکر را دارد

 



تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 19:48 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 فوتبال باشگاه شهرداری سزاوار این بی مهری نیست

امروز بایستی از مسئولین پرسید فوتبال باشگاه شهرداری فعالیتش چیست

روزگاری این تیم در لیگ کشوری بود اکنون کجاست ؟

امید است بازنگری در تصمیمات  انجام گرفته بعمل آید و این باشگاه که امید اول ورزشدوستان زرندی بوده وهست به میادین ورزشی برگزدد



تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 19:12 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

  فوتبالیست هانیاز به تکنیک‌ها و روش‌های مناسب برای افزایش سرعت خود دارند تا کارایی‌شان بیشتر شود.

  انجام ورزشها و تمرین‌های سریع می‌تواند به بازیکنان کمک کند تا کارایی خود را افزایش دهند.

6 توصیه می‌تواند به فوتبالیست ها کمک کند تا آمادگی بهتری داشته باشند:

1- همیشه برداشتن قدم‌های بلند مهم نیست. بهتر است بازیکنان قدم‌های بیشتری بردارند. اگر تعداد قدم‌ها در یک دقیقه زیادتر باشد، بازیکنان کارایی بهتری خواهند داشت. قدم‌های سریع‌تر و کوتاه‌تری برای دویدن مناسب‌تر هستند. سعی کنید تعداد قدم‌هایی که با پای راست بر می‌دارید را بشمارید و آنها را ضرب در دو کنید. سعی کنید در هر تمرین دو تا 3 قدم بیشتر در یک دقیقه بردارید.

اگر بتوانید 180 قدم در دقیقه بردارید بسیار مناسب است اما این کار کمی سخت است.

2- بر روی تردمیل بدوید، معمولا افراد تصور می‌کنند که تمرین بر روی تردمیل بسیار کسل کننده است. با این حال تمرین بر روی تردمیل شما را فعال نگه می‌دارد. سعی کنید برای 5 دقیقه با سرعت عادی بر روی تردمیل حرکت کنید و کم کم سرعت خود را افزایش دهید. برای خود زمان تعیین کنید. پس از مدتی تمرین در می‌یابید که چقدر به سرعت بالا عادت می‌کنید.

3- اگر تردمیل ندارید، با دوستان خود که سریع هستند تمرین کنید. سرعت خود را با این افراد تنظیم کنید. وجود یک نفر دیگر به شما کمک می‌کند تا سختی و خستگی را فراموش کنید. دوستان شما می‌توانند شما را تشویق و حمایت کنند.

4- هنگامی که می‌دوید دستهای خود را حرکت دهید. دستها و آرنج‌ها را دقیقا در کنار بدن حرکت دهید. با حرکت دادن دستها، پاها نیز با همین الگو حرکت خواهند کرد.

5- به جای دویدن با سرعت زیاد به مدت طولانی، از تمرین‌های شدید و کوتاه مدت استفاده کنید. بعد از 5 دقیقه گرم کردن بدن، 30 ثانیه با بالاترین سرعت بدوید.

بعد از این 30 ثانیه، 2 دقیقه با سرعت متوسط بدوید. 5 دقیقه نیز بدن را خشک کنید. در دوره‌ی بعد تمرین 45 ثانیه با سرعت بیشتری بدوید.

6- سعی کنید تنوع در تمرین ایجاد کنید. بهتر است هم با سرعت بالا و هم با سرعت پایین بدوید. یعنی روزها تمرین سبک انجام دهید و یا حتی کاملا استراحت کنید. بسیار مهم است در بعضی روزها با بیشترین توانایی خود تمرین کنید.



تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 18:24 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی


 تمرینات مداوم و طاقت فرسا باعث خستگی  شما می شود و شاید برای تمرین در روز بعد انرژی نداشته باشید. اما می توانید با رعایت اصول ریکاوری و بازگشت به حالت اولیه، بدون نگرانی تمرینات خودتان را ادامه دهید. ریکاوری اصولی یکی از رازهای بازیکنان حرفه ای است که می توانند بدنشان را هفته به هفته زیر فشار تمرینات سنگین قرار دهند و بدون افت عملکرد، شاهد پیشرفت نیز باشند.

اکثر بازیکنان حرفه ای برای ریکاوری از ماساژور و یا دیگر تکنولوژی های ریکاوری استفاده می کنند که قطعا" نیازمند هزینه است. اما شما می توانید با چند تکنیک ساده بدنتان را ریکاوری کنید. در این مطلب چند روش برای ریکاوری بدن بعد از ورزش را به شما آموزش می دهیم که به شما کمک می کند مانند یک ورزشکار حرفه ای بدنتان را ریکاوری کنید.

۱- سرما و گرما درمانی

یک دوش آب گرم بعد از تمرین احتمالا" احساس خوبی را به شما خواهد د اد، اما یک دوش متضاد (استفاده متناوب بین آب سرد و گرم) احتمالا" راه بهتری برای کاهش دردهای عضلانی باشد. اعتقاد بر این است که دمای زیاد آب باعث انبساط و انقباض رگ های بدن می شود و کم و زیاد شدن متابولیسم باعث دفع مواد زائد از عضلات و افزایش جذب اکسیژن و مواد مغذی به آن ها می شود. چگونه آن را انجام دهید؟ در ابتدا ۵ تا ۱۰ دقیقه با آب گرم شروع کنید سپس یک دقیقه آب سرد و به دنبال آن یک دقیقه آب گرم.  این چرخه را سه تا چهار بار استفاده کنید.

۲- پروتئین شیک

حتما" شما هم می دانید که مصرف پروتئین بعد از تمرین به بازسازی عضلات کمک می کند. مصرف یک شیک پروتئین، ۳۰ دقیقه بعد از تمرین می تواند معجزه کند! یعنی به ریکاوری و بهبود آسیب های عضلانی کمک می کند. شیک پروتئین متشکل از نصف موز، یک پیمانه پودر پروتئین، شیر بادام  و شاهدانه یک منبع عالی پروتئین برای ریکاوری است. پیشنهاد دوم ما پروتئین وی است، پروتئینی که  در شیر وجود دارد و شامل آمینو اسید لوسین که بطور ویژه به عضله سازی کمک می کند.  برای نتیجه بهتر توصیه می کنیم آن را با عناصر غنی شده با آنتی اکسیدان مانند توت و  یا سبزیجات با برگ تیره مخلوط کنید. آنتی اکسیدان ها، خنثی کننده رادیکال های آزاد در بدن هستند.  رادیکال های آزاد  در اثر تمرینات سخت تولید و باعث آسیب به سلول های بدن می شوند.

۳- ریکلس کردن عضلات با ماساژ

احتمالا" شما ماساژور ندارید تا در چنین شرایطی بدنتان را ماساژ دهد و خیلی سریع ریکاوری شوید. اما به جای ماساژور یک روش ساده ای هم هست که می توانید روزانه به مدت ۱۰ دقیقه بدنتان را ماساژ  دهید. در این روش از یک غلتک اسفنجی یا لاستیکی استفاده می شود. این روش را می توانید هم قبل از تمرین و هم بعد از تمرین به کار بگیرید. اگر  قبل از تمرینات از غلتک پلاستیکی استفاده کنید موجب بازدهی حرکتی بیشتر در طی تمرینات و همچنین آسیب کمتر به مفاصل را به دنبال خواهد داشت. بعد از تمرین هم می تواند به خوبی عضلات را ریکس کند.

۴- حمام یخ

بازیکنان NBA مثل کوب برانت  بطور منظم به برای سرحال نگه داشتن عضلات پا از حمام یخ استفاده می کنند. حمام یخ دردهای عضلانی را کاهش می دهد. اما شاید حتی از فکر کردن به آن بدنتان بلرزد! نگران نباشید، در مدت زمان کوتاهی به استفاده از آن عادت خواهید کرد. چگونه؟ زمانی که استفاده از آن را تجربه کنید و احساس کنید چطور عضلات بدن سرحال و شاداب شد ه اند به آن عادت خواهید کرد! فقط یک وان، دو کیف یخ و شجاعت کافی برای قرار دادن بدن در یخ،همه وسایلی است که شما نیاز خواهید داشت.

۵- خواب

آخرین تکه پازل ریکاوری بدن خواب است. بدن شما در مدت خواب به بازسازی ادامه می دهد و در نقطه مقابل آن، کمبود خواب می تواند مانع رشد عضلات شود، پس سعی کنید شب ها زودتر به رختخواب بروید. مؤسسه بین المللی خواب پیشنهاد می کند، ۷ تا ۹ ساعت در خواب شبانه داشته باشید. برای داشتن خواب شبانه خوب  از  یک مکان خواب مشخص استفاده کنید و هر روز زمان بیداری مشخصی داشته باشید.

آیا شما بعد از فعالیت بدنی دردهای عضلانی را تجربه کرده اید؟ آیا بطور جدی برنامه ریکاوری را انجام می دهید؟ تا کنون هیچ یک از این پیشنهادات را انجام دادید؟آیا نتیجه خوبی را تجربه کردید؟ اطلاعات و پیشنهادات خودتان را با برای ما بنوسید تا ما نیز از روش های ریکاوری شما مطلع شویم.

 



تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 18:23 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

میزان ورم و خونریزی داخلی عضله که منجر به کبودی بخش آسیب دیده می شود را می توانید با استفاده از  کیسه های یخ کاهش دهید و روند درمان را از همان ابتدای آسیب شروع کنید. همچنین می توانید عضله آسیب دیده  را در وضعیت کشیده قرار دهید. دقت کنید استفاده از گرما بعد از سرما درمانی بسته به شدت آسیب از ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد آن باید شروع گردد.

چه در استفاده از یخ و چه در مرحله گرما درمانی نباید یخ یا وسیله گرم را مستقیما" روی پوست قرار دهید. همیشه از یک وسیله پوششی مثل حوله، بین یخ یا حرارت و پوست استفاده کنید.

از قرص های ضد التهاب و  بدون عوارض  مثل آسپرین و ایبوپروفن برای کاهش درد می توان استفاده کرد. اما اگر سابقه بیماری کلیه، خونریزی معده یا روده را دارید، همچنین اگر از قرص های رقیق کننده خون مثل کومادین استفاده می کنید، بدون مشورت با دکتر از قرص های ضد التهاب استفاده نکنید. در چنین مواردی استفاده از استامینوفن ایمن تر است. ( درد را کاهش می دهد اما التهاب را پایین نمی آورد.)



تاريخ : شنبه 5 مهر 1393 | 19:29 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

مجله معتبر "سلامت مردان" کریستیانو رونالدو را تندرست‌ترین ورزشکار جهان معرفی کرد.

کریستیانو رونالدو سال گذشته موفق شد بالاتر از لیونل مسی و فرانک ریبری به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شود.

مجله معتبر "سلامت مردان" کریستیانو رونالدو را تندرست‌ترین ورزشکار جهان معرفی کرد.

این مجله با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی کریستیانو رونالدو، میزان استقامت او، سرعت و قدرت بدنی او را به عنوان "تندرست‌ترین ورزشکار" جهان معرفی کرد.

به نوشته این مجله، کریستیانو رونالدو در هر بازی بیش از 10 کیلومتر می‌دود، میزان چربی بدن او یک رقمی است که بسیار جالب توجه است و در هر مسابقه فوتبال 33 دفعه استارت می‌زند که هر استارت او حدود 33 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

قدرت شوت زنی کریستیانو رونالدو نیز از دیگر نکات جالب است. شوت‌های رونالدو نیز می‌تواند تا 128 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.

کریستیانو رونالدو فصل قبل موفق شد با رئال مادرید به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد، اما او همراه با پرتغال در جام جهانی 2014 برزیل ناکام بود و نتوانست از گروه خودش به مرحله بعد راه یابد.



تاريخ : شنبه 5 مهر 1393 | 19:27 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

ناظر پزشکی ورزشی تیم‌های ملی فوتبال معتقد است که الگوسازی درست از نظر نوع برخورد بازیکن با داور، مربی و تماشاچی را باید از سنین نونهال و نوجوان شروع کرد تا در آینده شاهد برخوردهای نامطلوب و نامناسب در تیم ملی بزرگسالان نباشیم.

دکتر توحید سیف برقی  با اشاره به بعد سلامت اجتماعی بازیکنان و کم‌رنگ شدن این مقوله در بین بازیکنان فوتبال تصریح کرد: سلامت اجتماعی و روانی فوتبالیست‌ها مقوله مهمی است که اگر این موضوع در تیم‌های پایه به طور جدی پیگیری و آموزش‌های درستی به فوتبالیست‌های نونهال و نوجوان داده شود، در آینده کمتر شاهد برخوردهای نامناسبی چون فحاشی بازیکنان به داور مسابقه‌ها و تماشاچیان و... خواهیم بود.

وی افزود: اگر بتوانیم روی بعد سلامتی اجتماعی بازیکنان در فوتبالیست‌های رده سنی زیر 14 سال به درستی کار کنیم بدون شک این فوتبالیست‌ها زمانی که به رده سنی جوانان و بزرگسالان می‌رسند، با کمترین اشتباه و با اعتماد به نفس بالا در صحنه رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند و در برابر هر گونه تنش و استرس‌های وارده از سوی داور مسابقه یا تماشاچی واکنش‌های نامطلوبی از خود نشان نمی‌دهند.

سیف برقی یکی از عواملی که سبب بروز یک سری ناهنجاری‌های اخلاقی از سوی فوتبالیست‌ها در صحنه مسابقه‌ها می‌شود را عدم رشد بعد سلامت اجتماعی بازیکنان عنوان کرد و افزود: اگر ما نتوانیم در زمینه بعد سلامت اجتماعی بازیکنان آموزش‌های درستی را به بازیکنان انتقال دهیم، فوتبالیست‌ها با یادگیری الگوهای نادرست، مسیر اشتباهی را طی می‌کنند که تبعات آن در برهه کنونی در برخی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای نمایان و قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: همیشه پدیده دوپینگ فوتبالیست‌های ما را تهدید نمی‌کند بلکه سلامت اجتماعی فوتبالیست‌ها بحث مهمی است اگر به درستی پردازش نشود و اهمیت جدی به آن داده نشود، از دوپینگ خطرناک‌تر است و امکان دارد در آینده لطماتی را به بازیکن وارد کند که جبران آن به راحتی امکان‌پذیر نیست.

ناظر پزشکی ورزشی تیم‌های ملی فوتبال در پایان گفت: بحث آموزش سلامت اجتماعی تنها به بازیکنان خلاصه نمی‌شود، بلکه در وهله نخست این مربیان هستند که باید این موضوع را در فوتبال به طور جد پیگیری کنند و سپس این الگو را به درستی به فوتبالیست‌های نونهال و نوجوان انتقال دهند. تا زمانی که این فرهنگ شکل درست خود را سپری نکند، امکان رشد و ترویج آن نیز میسر نیست.