تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 21:25 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

     آپلود عکس

کارکرد تمرین : تمرین کرنر زدن

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : مانع و توپ

نحوه اجراء: به مانند شكل بازیکنان آبی نوعی از تاکتیک کرنر زدن تمرین می نمایند.

 



تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 20:58 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی


نوشابه های گازدار
فوتبالیست ها می توانند از هر وعده غذائی که می خورند به عنوان فرصتی برای تجدید انرژی استفاده کنند . مصرف مواد غذائی مانند نوشابه های گازدار که حاوی شیرین کننده های مصنوعی و فاقد هرگونه مواد مغذی است در تغذیه ورزشکاران نقشی ندارد.

سوپ و مواد غذائی کنسروی
این غذاها اغلب سرشار از سدیم هستند که تمام فواید بکار در رفته در آن را از بین برده و موجب بالا رفتن فشار خون می شود.

نان سفید
نان ؛ ماکارونی و برنج اغلب به این دلیل که فاقد فیبر و مواد مغذی برای بدن هستند به بازیکنان توصیه نمی شوند . مصرف این مواد علاوه بر بالا بردن میزان انسولین انرژی بدن را کاهش می دهد و موجب افزایش وزن می شود.

کاهش مصرف فست فود ها
فست فودها از مواد غذایی مضر برای بازیکنان می باشد.این مواد مملو از نمک ؛ چربی های هیدروژنه و کربوهیدرات های فاقد ارزش های غذایی می باشند.

غلات شیر ممنوع
شکر و قند مصنوعی از موادی است که جهت شیرین کردن صبحانه اضافه می شود. نباید کالری مورد نیاز بدن را با مصرف این مواد تامین کرد. بهتر است انواع میوه ها و سبزیجات را جایگزین این مواد کرد.

زیاده روی در مصرف فیبر
مصرف بیش از حد فیبر در تمرینات و مسابقات مضر است .



تاريخ : شنبه 29 فروردين 1394 | 20:46 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

دلیل عمده آسیب‌دیدگی‌ در کودکان ورزشکار چیست؟

یکی از دلایل اصلی آسیب‌دیدگی‌ در کودکان و نوجوانان ورزشکار فشار بیش از حد به بدن و انجام ورزش‌های تخصصی است.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد که آسیب دیدگی‌های مربوط به فشار آوردن بیش از حد به اعضای بدن در بین ورزشکاران جوان شایع است. این آسیب دیدگی‌ها عمدتا باعث پاره شدن رباط‌ها به خصوص ACL می‌شود.

یکی از پزشکان ورزشی آمریکایی در این باره می‌گوید: این یک مساله اجتماعی است که کودکان و افراد بسیار جوان شروع به ورزش بیش از حد می‌کنند و به صورت تخصصی در یک رشته فعالیت می‌کنند. معمولا والدین این کودکان و نوجوانان تصور می‌کنند که کودکان آنها باید زود شروع به ورزش تخصصی کنند. با این حال بررسی‌ها نشان داده است که ورزشکاران حرفه‌ای از دوران کودکی به صورت تخصصی ورزش نکرده‌اند، بلکه به صورت کلی ورزش کرده‌اند و آمادگی بدنی خوبی داشته‌اند.

یکی از توصیه‌هایی که می‌توانم به کودکان بکنم این است که چند نوع ورزش انجام دهند و تنوع ایجاد کنند. آسیب دیدگی‌ها بر اثر فشار آوردن به اعضای بدن به راحتی تشخیص داده و درمان نمی‌شود. درد به این دلیل کم‌کم شروع می‌شود و ممکن است طولانی مدت ادامه داشته باشد.

نشانه های این نوع آسیب دیدگی‌ سفت شدن یا درد گرفتن اعضای بدن به هنگام تمرین، حساس شدن نقاط خاصی در بدن، ورم کردن قسمت‌هایی از بدن و ناتوانی در تمرین به دلیل درد هستند. معمولا نمی‌توان آسیب دیدگی‌هایی از این نوع را به راحتی در ورزشکاران بسیار جوان درمان کرد، زیرا آنها در حال رشد هستند. اخیرا  نرم‌افزارهایی مانند

"Throw like apro"

طراحی شده‌اند که با توجه به سن ورزشکار نشان می‌دهند او چه مدت باید تمرین کند و چه مدت استراحت کندضمنا توصیه‌هایی برای تمرین و آماده سازی در این نرم‌افزار‌ها وجود دارند