تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393 | 14:28 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

استفاده از تکتیک‌های مختلف ذهنی و روانی می‌تواند توانایی‌های خاصی را در بازیکنان پرورش دهد که در نهایت منجر به موفقیت آنها می‌شود.

فاکتورهای فیزیکی و ذهنی مختلفی وجود دارند که به موفقیت ورزشی کمک می‌کنند. موفقیت در فوتبال  نیازمند کنار هم قرار گرفتن این فاکتورها و تقابل درست آنها با یکدیگر است. در بسیاری از موارد فاکتورهای مربوط به آمادگی جسمانی مهم‌ترین فاکتورها است. با این حال فاکتورهای ذهنی و درمانی نیز برای بازیکنان حرفه‌ای حائز اهمیت هستند.

در میان فاکتورهای روانی که برای بازیکنان بسیار مهم هستند می توان به سه فاکتور اساسی اشاره کرد

  1 -توانایی تجزیه و تحلیل و توانایی‌های تاکتیکی: با کمک این توانایی بازیکنان می‌توانند در شرایط استراتژیک موقعیت را ارزیابی کنند و به صورت درستی واکنش نشان دهند

انگیزه و اعتماد به نفس

بازیکنانی که انگیزه کافی داشته باشد و بتواند به راحتی تمرکز کند و در کنار اینها به خود اعتماد داشته باشد به موفقیت نزدیکتر است. این توانایی اغلب اوقات شکل غرور به خود می‌گیرد

مقابله با استرس

بازیکن باید بتواند تمرکز کند و حتی در شرایطی که تحت فشار است آن طور که انتظار می‌رود رفتار کند. فاکتورهای دیگری که می توان برای موفقیت یک بازیکن به آنها اشاره کرد عبارتند از

4- نظم و تمرکز

5- توانایی تشخیص خطر

6- انعطاف پذیری و توانایی طبیق پیدا کردن با شرایط مختلف

7- توانایی کنار آمدن با شکست‌ها

8- توانایی ارتباط برقرار کردن

9- توانایی برنامه‌ریزی و هدفگذاری

بازیکنان می‌توانند از تکنیک‌های مختلف که روانشناسان ورزشی ارائه داده‌اند برای تقویت توانایی‌های مختلف در خود استفاده کنند. برای مثال راه‌های مختلفی برای افزایش انگیزه پیشنهاد شده‌اند که موثرترین آنها می توان به ورزش گروهی، تفکر مثبت، ایجاد تنوع در ورزش و تصویر سازی ذهنی موفقیت اشاره کرد



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393 | 14:5 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

1 ـ بادبگیرید به ذهنتان هم درست مثل بدنتان تمرین بدهید . قدرت ذهنی به اندازه قدرت بدنی اهمیت دارد و به شما در راه رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

2 ـ منضبط باشید.حفظ انگیزه ووفادار بودن به برنامه های روزمره یک نکته کلیدی به حساب می آید.من به خودم اجازه میانه روی نمی دهم و همیشه خیلی جدی و سخت گیرانه کار می کنم.

3 ـ روی اهدافتان تمرکز داشته باشید. این به شما کمک می کند تا همیشه همه حواستان روی کارتان باشد و در مسیر رسیده به اهدافتان حرکت کنید.

4 ـ تمرین کردن در کنار یک نفر دیگر هم کمی حس رقابت به کارتان اضافه می کند.

5 ـ خوب خوابیدن خیلی مهم است و به شما کمک می کند بهترین بهره را از تمرینتان ببرید.من خیلی زود به رختخواب می روم و زود هم از خواب بیدار می شوم به خصوص قبل از بازی ها . خواب به عضلات بدن کمک می کند توانشان را دوباره بازیابند و این نکته بسیار مهمی است.

6 ـ گرم کردن درست قبل از بازی ها و  تمرینات مانع از بروز مصدومیت می شود.

7 ـ تمرینات را با هم بیامیزید.توصیه من انجام ترکیبی از تمرینات ایروبیک ( دویدن و نرمش کردن) است . کار کردن با وزنه هم از یک طرف تاثیر گذاشتن تمرینات روی تمام نقاط بدن را تضمین می کند و از طرف دیگر قدرت و مقاومت تان را بالا می برد. این نوع تمرینات به حفظ علاقه تان هم کمک می کند.

8 ـ داشتن سرعت در تمرینات خیلی مهم است.چون جریان خون را تسریع می کندو مقاومت تان را بالا می برد . ما برای گرم کردن تمرینات دویدن زیادی انجام می دهیم و شما هم اگر در باشگاه یا فضای آزاد هستید می توانید این را به تمرینات تان اضافه کنید.

9 ـ تمرینات بدنسازی هم برای بالا بردن مقاومت بدن و باقی ماندن روی فرم خیلی اهمیت دارد .سعی کنید این تمرینات را در زمانهای 30 دقیقه ای انجام دهید و به تدریج که قدرت بدنتان بالاتر می رود این زمان ها را بیشتر کنید.

10 ـ هر جا می توانید تمرین کنید؛ می توانید تمرینات شکمی تان را صبحها بعد از بیدار شدن از خواب یا شب ها قبل از خوابیدن در اتاق خوابتان انجام دهید.اگر یک برنامه روزانه داشته باشید ؛ کار برایتان راحت تر می شودو به انجام این تمرینات عادت می کنید.

11 ـ تمرینات خوب باید با رژیم غذائی خوب همراه باشد. رژیم من شامل مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات ؛ میوه و سبزیجات است. از خوردن غذاهایی که شکر دارند هم خودداری می کنم.

12 ـ مطمئن شوید آب مورد نیاز بدنتان تامین می شود . نوشیدن آب خیلی مهم است. از خوردن الکل هم خودداری کنید.

13 ـ روی نظم و قاعده غذا بخوریدتا سطح انرژی تان همیشه بالا باقی بماند. برای داشتن راندمان کاری بالا باید بدنتان را تغذیه کنید. من بعضی وقت ها در طول روز 6 وعده غذا می خورم تا مطمئن شوم بدنم انرژی لازم برای انجام تمرینات در بالاترین سطح ممکن را دارد.

14 ـ من همیشه موقع تمرین موسیقی گوش می دهم.موسیقی خوب به آدم انگیزه می دهد و کمک می کند تمرین بهتری داشته باشی.

15 ـ آرامش داشته باشید. انجام تمرینات بدنی خیلی مهم است اما داشتن زندگی آرام به شما کمک می کند بیشترین بهره را از جسم و روح تان ببرید. من وقت آزادم را به خانواده اختصاص می دهم. این کار به من آرامش می دهد و ذهنیتم را مثبت نگه می دارد.



تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393 | 21:4 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

کریستیانو رونالدو شب گذشته برای سومین بار موفق شد تا توپ طلا را بدست بیاورد و با رکورد پلاتینی، کرایف و فان باستن برابری کند و حالا در یک قدمی رکورد مسی قرار دارد.
لازلو بولونی، اولین مربی دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو، در مصاحبه با فرانس فوتبال به تمجید از شاگرد سابق خود پرداخت و گفت:" کریستیانو از همان ابتدا یک مبارز بود و برای رسیدن به اهدافش سخت تلاش می کرد. در باشگاه همه چیز را برای او مهیا کرده بودیم و او در عین جوانی، احترام ویژه ای به گروه می گذاشت و فردی بسیار نزدیک به خانواده اش بود.
کریستیانو البته در آن زمان خیلی بیش از حد در بازی ها دریبل می زد و گاهی حرکات فانتزی او اغراق آمیز بود. همیشه از او می خواستم که این حرکاتش را اصلاح کند تا به بازیکن بهتری تبدیل شود.او بدون شک بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست."



تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393 | 20:59 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

رونالدو پس از دریافت توپ طلای سومش، صراحتا عنوان داشت که انگیزه هایش برای دریافت توپ طلای بعدی و رسیدن به رکورد مسی بیشتر از گذشته شده است و در سال 2015، برای این مهم تلاش خواهد کرد.
کریستیانو در مصاحبه با روزنامه نگار معروف "مارسلو روبلو"، گفت:" می خواهم به بهترین فوتبالیست تاریخ تبدیل شوم. همیشه هدفم این بوده که در حرفه ام بهترین باشم. اگر اینگونه فکر نکنید، به افتخاری دست پیدا نخواهید کرد.هر روز تلاشم را در تمرینات بیشتر می کنم و هر روزی که می رسد برای من داستان متفاوت و نویی دارد.
استعداد برای رسیدن به موفقیت شرط مهمی است اما داشتن استعداد، بدون استمرار در تمرینات و رعایت نظم و انضباط، فایده ای ندارد. بدون تلاش کردن، امکان ندارد به موفقیت برسید. این مهمترین رمز موفقیت من بوده است."

بهترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال دنیا در پیامی به جوانان گفت :" همیشه خوشبین باشید. حرفه ای فکر کرده و از تلاش کردن غافل نشوید؛ چرا که مهمترین راه رسیدن به موفقیت است. در این راه البته کمی شانس هم تاثیرگذار است."