تاريخ : یک شنبه 27 دی 1394 | 18:43 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

شادی و نشـــاط با ورزش



تاريخ : دو شنبه 21 دی 1394 | 19:39 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی
آیا تا کنون به واژه هویت اندیشیده‌اید؟ از دیدگاه بسیاری از متفکران واژه هویت و شخصیت مترادف یکدیگرند. انسان در زندگی بدون اینکه خودش آگاه باشد رشد و تکامل هویت خویشتن را دنبال می‌کند. هویت بخش وجودی بسیار مهم و اساسی تمام انسانها در همه فرهنگهاست.
● چه‌ عواملی ‌باعث ‌سریع ‌تر ظاهر شدن‌ آثار پیری‌ در پوست‌ می‌ شوند؟ بیشتر تغییراتی‌ که‌ تصور می‌ کنید در نتیجه‌ پیری‌ در پوست‌ افراد به‌ وجود آمده ‌اند، احتمالاً بر اثر آسیب‌ اشعه‌ خورشید ایجاد شده‌اند. درست‌ است‌ که‌ به‌ هر حال‌ با افزایش‌ سن، تغییراتی‌ در پوست‌ پدید می ‌آید، اما اگر پوست‌ هیچ‌ وقت‌ در معرض‌ اشعه‌ خورشید قرار نگیرد، تا سنین‌ خیلی‌ بالا، آثار پیری‌ در آن‌ مشاهده‌ نخواهد شد. مهمترین‌ کاری‌ که‌ برای‌ جلوگیری‌ از ایجاد چین‌ و چروک‌ در پوست، ضعیف ‌شدن‌ و تغییر رنگ‌ پوست‌ باید انجام‌ بدهید، محافظت‌ از پوست‌ در برابر نور خورشید است.
آیا می دانید چرا توصیه به خوردن میوه و سبزی فراوان است؟ بیشتر حجم میوه مانند بدن انسان از آب تشکیل شده است . همانطور که ۸۰ درصد وزن بدن ما از آب تشکیل شده ۸۰ درصد حجم میوه ها را نیز آب تشکیل می دهد.تنها ماده غذایی که برطرف کننده تمام نیازهای بدن می باشد میوه است هیچ ماده غذایی وجود ندارد که ۸۰ درصد آب داشته باشد مگر میوه البته سبزیها نیز حاوی مقادیر زیادی آب هستند .
ویتامین D یکی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که نقشهای زیادی دارد. این ویتامین در اثر برخورد اشعه خورشید به پوست و از طریق غذا به بدن می‌رسد.‌در زمستان که نور خورشید کمتر است ویتامین D کمتری در بدن ما تولید می‌شود که ممکن خطراتی را در پی داشته باشد.‌
آیا آرزو دارید که آرام و خونسرد و خوددار باشید و فرصت کافی برای آنچه دلخواه شماست در اختیار داشته باشید؟ اگرچه رسیدن به این هدف مشکل به نظر می رسد، اما با کمی تلاش و تجدیدنظر در افکار و اعمال می توان به آن نزدیک شد.
● آب : نوشیدن مقادیرکافی آب در هرروز ، به پوست کمک می کند که ظاهری صاف ، نرم ،انعطاف پذیرو جوان تر داشته باشید. ● ویتامین c: ویتامین cبه بدن کمک می کند تا با عفونتها و بیماریها مبارزه نماید .سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیزبهبود بیماری را تسریع می کند. مرکبات ، توت ها ، کوجه فرنگی ، گل کلم و کلم بروکلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.
می‌خواهید لاغر شوید و می‌دانید که باید بروید سراغ حرکات ایروبیک. اما بهترین فعالیت‌هایی که موجب سوختن چربی می‌‌شوند، کدامند؟ این مقاله ۱۰ فعالیت زیر را پیشنهاد می‌کند. امتحانش ضرر ندارد.
به رغم اینکه دانشمندان نقش تغذیه و عادات صحیح غذایی را در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری های مزمن به اثبات رسانیده اند ولی همچنان شاهد شیوع چاقی و بیماری های مربوط به آن نظیر تصلب شرایین، دیابت، نارسایی قلبی و... که همگی در کاهش طول عمر نقش اساسی دارند، هستیم.
با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی: ۱. چربی‌زدائی از بدن: هفته اول - حبوبات به‌جای گوشت‌های سرخ کرده. اگر شما بیش از حد از گوشت گوساله یا اردک و غاز استفاده می‌کنید، سعی کنید در هفته اول کم کردن مقدار یک پوند از وزن بدن خویش، به میزان نیمی از مصرف گوشت و چربی مورد استفاده، از انواع لوبیاها، عدس و حبوبات استفاده کنید. حبوبات ضمن تأمین پروتئین مورد نیاز بدن ”فیبر“های مورد نیاز بدن را تأمین و چربی آن را کم خواهد کرد.
مراقبت از پوست کار چندان ساده ای نیست، بالاخره ما در حال صحبت از بزرگترین ارگان بدن هستیم.در حال حاضر به لطف درک بهتر از بافت شناسی و فیزیولوژی پوست، پیشرفت‌های زیادی درباره‌ی چگونگی حفظ زیبایی و افزایش طول عمر پوست شده است، بطوری که دیگر کشیدن پوست از طریق جراحی، تنها راه چاره برای حفظ زیبایی آن به شمار نمی‌آید.
خوردنی‌هایی که می نویسم تنها در کام شما لذیذ نیست که در حفظ تناسب و سلامت اندام شما نیز نقش موثری ایفا می کند.
همه فرآیند و کارهای مربوط به سلامتی یکسان نیستند. راه های متفاوتی برای بهبود سلامتی وجود دارند که شما براحتی می توانید از یکی به دیگری روید و آنها را انجام دهید. مطالعات مختلفی نشان می دهد که تمرکز روی بعضی از عادت ها، مزایای بیشتری برای ما در بر دارد. مطالعه و بررسی روی ۱۵۳ هزار آمریکایی سنین بین ۱۸ تا ۷۴ سال نشان داد که بهترین عادت و روش برای سلامتی پرهیز از دخانیات بوده است.
پیر شدن پوست نیز همانند همه بیماری‌های پوستی دارای عواملی است که با دوری از آنها می‌توانید همیشه پوست جوان و شادابی داشته باشید. ۱) فقدان رطوبت: پوست خشک نه‌تنها ایجاد ناراحتی می‌کند، بلکه به‌دلیل نبودن آب کافی در سطح پوست، آنزیم‌های پوست عملکرد صحیحی نخواهند داشت. در نتیجه پوست نمی‌تواند به‌طور خودکار التهابات ناشی از آلودگی، مصرف قند زیاد و نور خورشید را التیام بخشد. بنابراین استفاده از مواد مرطوب‌کننده بسیار مهم است.
ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد. وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر بخوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد.
۵ نکته برای سلامت دستها برای تمیز ماندن . زیبا بودن دستها باید نکاتی را رعایت کنید. در اینجا پنج روش برای آراستگی و سلامت دستهای شما پیشنهاد شده است. ۱- محافظت در مقابل آفتاب دستها درست مانند صورت در معرض نور خورشید هستند. فراموش نکنید که از کرمهای ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده کنید.
۵۰-۴۰ سالگی، سالهای غروب پوست و آشنایی بیشتر با متخصص! چروک‌های عمیق‌ و کاهش حالت ارتجاعی و استحکام پوست،‌ بیشتری چیزی است که یک بانو را در این سنین، اذیت می‌کند. متخصصین پوست، علت عمده‌ی این مسائل را قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغذیه‌ی نامناسب، نداشتن فعالیت ورزشی، کاهش سطح هورمونهای زنانه بخصوص استروژن، کاهش تولید چربی در سطح خارجی پوست و استرسهای روحی می‌دانند.
● یک عدد کیوی بزرگ بدون پوست دارای عناصر زیر می‌باشد: ۱. ۳ گرم فیبر که کلسترول را کاهش داده، از سرطان روده جلوگیری می‌کند و به کنترل انسولین کمک می‌کند. ۲. در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود، ویتامین C بیشتری دارد.
اگر می‌خواهید جوانی‌تان را حفظ کنید، این شش نوع خوراکی را فراموش نکنید: روغن زیتون، ماست، ماهی، شکلات، آجیل و توت سیاه. ● روغن زیتون؛ چهار دهه پیش از این نتیجه مطالعات محققان ۷ کشور نشان داد که چربی‌های اشباع نشده تک‌ظرفیتی در زیتون به طور بارزی موجب کاهش سرعت ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شوند. اکنون ما می‌دانیم که روغن زیتون دارای پلی‌فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌های قوی است که مانع ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن فرد می‌شود.
۱ ) جـلـوی چـین و چروک صورت را نمی‌شود گرفت چون جلوی افزایش سن را نمی‌شود گرفت! اولا) کـه افـزایـش سن فقط یکی از علل چین و چروک‌ صورت است ثانیا) که می‌شود جلویش را گرفت یا لااقل می‌شود سرعتش را کم کرد. چطور؟
۱) نوشیدن مقدار زیادی آب موجب نرمی و‌مرطوب شدن پوست می‌شود؟ خیر. با وجود آنکه نوشیدن آب برای داشتن پوستی سالم ضروری است اما آبرسانی مداوم باعث نرم و مرطوب شدن بیشتر پوست و جوان‌تر به نظر رسیدن آن نمی‌شود. میزان رطوبت موجود در پوست شما بیش از هر چیز به این عوامل بستگی دارد:
حتی آب را ضروری‌تر از انرژی می‌دانند زیرا اگر بدن قادر است بدون دریافت غذا چندین هفته زنده بماند، بدون آب نمیتواند بیش از چند روز بدون ایجاد اختلالات بسیار شدید، به زندگی ادامه دهد. به بازار آمدن اقسام نوشیدنی‌ها با خواص مختلف، دلیل آخرین مصاحبه ایسنا با متخصص تغذیه، پروفسور تامی جی است. او در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، علوم پزشکی ایران، از نیاز وافر بدن به آب، نقش آب در فعالیت‌های فیزیکی و شرایط آب آشامیدنی سالم سخن می‌گوید.
▪ با نوشیدن آب، سموم را از بدن خارج کنید به یاد داشته باشید طی هر برنامه سم زدایی از بدن باید از آب استفاده کنید. این ماده حیاتی سموم را رقیق کرده از بدن دفع می کند. آب مهم ترین ماده سم زدا محسوب می شود. به پاکسازی کلیه و پوست کمک می کند و وضعیت تعرق را با ورزش بهبود می بخشد. لذا نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز (بسته به سایز و سطح فعالیت بدنی) پیشنهاد می شود.
نوشیدن سه لیوان آب پرتقال در روز موجب افزایش ۲۱ درصدی سطح HDL خون میشود.کلسترول خوب یا HDL میتواند در جلوگیری از بروز حملات قلبی موثر باشد. نارنگی موجب کاهش سطح کلسترول خون می شود. البته این بدین معنی نیست که هر کسی میتواند روزانه سه لیوان آب پرتقال بخورد چون آب پرتقال های موجود در بازار حاوی مقادیر زیاد شکر هستند که میتواند برای سلامتی افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند مضر باشد.
نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال بهتر از سایر انواع مرکبات در پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه موثر است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس می گویند بسیاری از مردم تصور می کنند آب تمامی مرکبات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.
● یک حلال است. آب باعث حل شدن مواد دیگر در خود و حمل آنها به نقاط مختلف بدن می‏شود. عملکرد آب در بدن به صورتهای زیر است: ▪ آب در هضم غذا و حل کردن مواد غذایی برای عبور از دیواره روده‏ها به داخل خون کمک می‏کند. ▪ آب مواد زائد داخل بدن را به خارج حمل می‏کند.
در بیماران مبتلا به دیابت پلاکت‌ها بسیار چسبنده هستند.خطر ابتلا به تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ‪ ۲‬بالاست، بنابر این در این بیماران درمان‌های ضد انعقاد تجویز می‌شود.
نوشیدنی نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد . هر فرد روزانه باید حداقل ۸ لیوان آب بنوشد . این مقدار با افزایش دما و میزان فعالیت شخص و همچنین هنگام کسالت افزایش پیدا می کند . مصرف نوشیدنی هایی که از میوه های مختلف تهیه می شوند ‌، برای هر موقعیتی مناسب است .
برنامه غذایی و استفاده از مایعات می تواند براساس نیاز بدن تنظیم شود. به طور میانگین ۲۰ درصد از آب بدن از غذاهای دریافتی تامین می شود و ۸۰ درصد باقیمانده از انواع آشامیدنی ها، میوه ها و سبزی ها میزان مصرف روزانه آبی که شما بدان نیازمندید به عوامل بسیاری از جمله تندرستی، میزان فعالیت و محل زندگی تان بستگی دارد.
در کشوری مثل کره شمالی که مقامات آن پیوسته در مبارزه با فقر و کمبود تغذیه هستند، کودکان برای رشد، قوی ترشدن و باهوش شدن از آبنبات و شکلات استفاده می کنند. کره شمالی، آبنباتی برای کودکان تولید کرده که برای کودکان بسیار مفید است و باعث افزایش قد، وزن و رشد هوش (IQ)آنها می شود.
خنده پدیده‌ای است که در اغلب موارد برای ابراز شادمانی و لذت به کار می‌رود و یک توانایی است که در بین موجودات زنده فقط انسان دارای آن است . انسان با توانایی خندیدن به دنیا می‌آید و بدون هیچ آموزشی از همان آغاز می‌تواند بخندد .


تاريخ : دو شنبه 21 دی 1394 | 19:34 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی



تاريخ : دو شنبه 21 دی 1394 | 19:22 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی
ادیسون آرانتس دوناسیمنتو (به پرتغالی(Edison Arantes do Nascimento) ملقب به پله (Pelé) (زادهٔ ۲۳ اکتبر ۱۹۴۰ در ترس کوراسائویس) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال برزیل است. پله را بسیاری از کارشناسان خبره فوتبال جهان برترین و بزرگترین فوتبالیست تاریخ جهان می نامند . پله در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست (از جمله اولین بازیکنی که ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند). در واقع لقب پله در دنیا "The King of Football" سلطان فوتبال و در جایی دیگر هم به "The King Pelé" یا سلطان پله معروف میباشد . از القاب او می توان «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) را هم نام برد. او عموماً به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ جهان شناخته می‌شود.
این تهران بزرگ هم برای خودش حکایاتی دارد که بسیار جالب است. آنگونه که پیداست مردم این ابرشهر کنونی، علاقه زیادی به زندگی زیرزمینی داشته اند و اکثر خانه ها چندین متر در زیرزمین واقع بوده. شاید برای جبران گذشته باشد که تهرانی های امروزدوست دارند در بالاترین نقطه شهر زندگی کنند و شاید روح اسلافشان این دستور پنهان را به آنها می دهد. البته این زیرزمین نشینی دلایل متعددی داشته که بدون هیچ شکی باید گفت که نشان از هوش مردمان ساکن آن زمان تهران دارد. یاقوت حموی در کتاب معجم البلدان هم به گونه ای به این مساله اشاره می کند و ترس تهرانی ها از دشمنان را دلیل زیرزمین نشینی می داند. ظاهراً پنهان شدن تهرانی ها از چشم دشمنان، خودش یک فن جنگی محسوب می شد، چون محل اختفای آنها به هیچ وجه توسط دشمنان قابل شناسائی نبوده و تمامی دشمنان با صرف چندین روز یا چندین هفته از عمر خود، بدون گرفتن هیچ نتیجه ای از همان راه آمده دفع شر می کرده اند. آنگونه که پیداست تهرانی ها در دادن خسارت و غنیمت به دشمن، هرگز نم پس نمی داده اند و با استفاده از تکنیک اختفا، معاندان را دست به سر می کرده اند. آنگونه که پیداست شیوه خانه سازی مخفی فقط و فقط مخصوص تهرانی ها بوده و اکثر قریه های اطراف از این موهبت بی نصیب بوده اند. یکی دیگر از نکات جالب توجه در این باره این است که تهرانی های آن زمان هرگز اهل درگیری و خونریزی نبوده اند و تمامی هنرشان در مقابل دشمن، پنهان کردن خود در لایه های زیرزمینی بوده که البته با کمبود امکانات و افراد آن زمان ستودنی است.
غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور ماه 1309 در خانواده ای متوسط و مذهبی در محله خانی آباد تهران به دنیا آمد."رجب خان"- پدر تختی- غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همه آنها از غلامرضا بزرگتر بودند."حاج قلی"، پدر بزرگ غلامرضا ، فروشنده خواروبار بود. از قول رجب خان، تعریف می کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده های رجب خان منتقل شد و به " نام خانوادگی" تبدیل شد.
معرفی برترین بازیکنان تاریخ فوتبال که صاحب توپ طلایی اروپا و مرد سال جهان شدند . بهترین بازیکنان ادوار مختلف اروپا به شرح زیر است:
کریستیانو رونالدو (دوس سانتوس آویرا) متولد پنجم فوریه سال 1985 که بیشتر با نام (کریستیانو رونالدو) معروف می‌باشد، فوتبالیست پرتغالی در رده حرفه‌ای است که در تیم‌های (منچستریونایتد) و (ملی پرتغال) بازی می‌کند. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا و یکی از بهترین استعدادهای امروز فوتبال است. کریستیانو رونالدو در شهر (فانچال) در منطقه (مادیرا) در کشور پرتغال به دنیا آمد. مادر (ماریا دولورس داس آویرا) و پدرش (خوزه دینیس آویرا) بود. او یک برادر به نام (هوگو) و دو خواهر به نام‌های (الما) و (کاتیا) دارد.
زین الدین یزید زیدان (متولد 23 ژوئن 1972 در مارسی) ملقب به زیزو فوتبالیست سابق و حرفه ای فرانسه است که اصلیتی الجزایری دارد . این ستاره با تیم ملی فرانسه در سال 1998 قهرمان جهان و یورو 2000 شد و همچنین در سال 2006 به توپ طلای جام جهانی رسید و در فینال پس از درگیری با مارکو ماتراتزی از زمین اخراج شد . او در 4 باشگاه اروپا بازی کرده است که در این میان نامهای یوونتوس و رئال مادرید دیده می شود که با آنها لالیگا و سری آ را برده است . او در فینال چمپیونزلیگ 2002 گل پیروزی بخش رئال مادرید را به ثمر رساند و جزء دو بازیکنی است که سه بار عنوان برترین یازیکن سال جهان را کسب کرده است (دیگری رونالدو است) و سه بار دیگر هم جزء سه بازیکن برتر سال بوده است و در سال 1998 برترین بازیکن سال اروپا شده است . در سال 2004 مردم او را به عنوان برترین بازیکن نیم قرن اخیر اروپا برگزیدند و همچنین توسط په له به عنوان یکی از 125 بازیکن برتر تاریخ جهان انتخاب شده است .
با ورود سرمایه به فوتبال، این ورزش به‌خصوص در دهه ۹۰ شاهد ورود ثروتمندانی بود که با خرید تیم‌های بزرگ علاوه بر نشان دادن قدرت خود، با بالا رفتن از پله‌های عامه‌پسندی فوتبال و بهره‌گیری از احساسات بی‌پرده هواداران، به بالاترین مدارج سیاسی تکیه زدند. در گذشته نزدیک، تاپی، برلوسکونی و... نمونه بارز این مثال بودند، هم‌اکنون نیز شخصی چون آبراموویچ پیشتاز سرمایه‌داران صاحب تیم در عصر جدید است.
رافائل نادال پاریرا ملقب به رافا نادال که دیگه نام آخرشو تو مسابقات صدا نمیزنن(منظور همون پاریراس!!) در روز سوم ماه جون سال ۱۹۸۶ در شهری کوچک که بیشتر با نام دهکده ی ماناکور هست در شهر مایورکا ی اسپانیا بدنیا اومد. دارنده ی رکورد طولانی ترین زمان بی شکستی در کل تاریخ دنیای تنیس که از سال ۱۹۶۸ تا بحال بطور حرفه ای دنبال میشود میباشد که از ماه آوریل ۲۰۰۵ و با قهرمانی در مسابقات مسترز مونته کارلو شروع شد و تا ماه گذشته و مسابقه ی فینال مسترز هامبورگ که به راجر فدرر مرد شماره ی یک جهان باخت ادامه داشت که به عدد ۸۱ برد پیاپی رسید!
متولد 9 نوامبر 1974 در شهر کونگلیانوی ایتالیاست . در دیریبل کردن و حرکات خارق العاده مهارتی شگرفت دارد و در هر پستی که نیاز باشه استعداد بازی کردن داره حتی دروازه !فوتبال رو از درون دروازه شروع کرد چون ماردش معتقد بود که اگر در پستی به غیر از دروازه بازی کند زخمی می شود!!! اما برادرش مادرش رو متقاعد ساخت که الکس متعلق به حمله است و او ذاتا یک گلزن هست و همین شد که او از دروازه به حمله رسید .فوتبال حرفه ای خودش رو از پادووا شروع کرد و 2 سال در این تیم بازی کرد و در 14 بای که انجام داد توانست 1 گل بزند و البته مزدیک 4 پاس گل بدهد اما چیزی که مدیرانیوونتوس رو وسوسه به خرید الکس میکرد تکنیک و حرکات بی نظیر این بازیکنبود و او در سال 1994/1993 به یوونتوس اومد و دوران جدیدی رو آغاز کرد.
بی شک راجر فدرر یکی از ستاره های درخشان ورزش تنیس است، ورزشی که همواره علاقه مندان زیادی داشته و تورنمنتهای هیجان انگیزی را رقم میزند . این مهره آس تنیس متولد 1981 بازل سوئیس (Basel, Switzerland) است و تنیس را از سن 8 سالگی آغاز کرده. هنگامی که 10 ساله بود همه مردم شهر بازل با هیجان از بازی خوب او در زمین تنیس حرف میزدند، هنگامی که سایر هم سن و سالهای خودش را با ضربات دیدنی راکت شکست می داد حریفانش را در آغوش می گرفت و با آنها همدردی میکرد. در سن 13 سالگی زادگاهش را برای تحصیل در آکادمی حرفه ای تنیس سوییس ترک کرد، اما تا سن 16 سالگی درگیر مصدومیت های عجیب و غریب بود.
گارینشا در بوتافوگو نیمکت نشین بود و در یکی از بازیها که یکی از بازیکنهای تیمش مصدوم شد مربی مجبور شد گارینشارو وارد بازی کنه و از اون به بعد بود که داستان گارینشا شروع شد... مهارت گارینشا در دریبل زدن و تکروی بود... یکی از عجیبترین فوتبالیستهای جهان گارینشا بود
علی دایی تقریبآ به تمام تیمهایی که باهاشون بازی کرده گل زده... اما یک آمار عجیب درباره بهترین گلزن جهان وجود داره و علی دایی یک رکورد عجیب در دربی های پایتخت داره... علی دایی اینجا هم رکورد می زند، اما وارونه!!!
تولد:۲۲ نوامبر ،۱۹۲۹ وفات:۱۹۹۰ محل تولد:مسکو- شوروى سابق باشگاهها:دینامو مسکو (۱۹۷۰-۱۹۵۰) مهمترین افتخارات:قهرمان جام ملت هاى اروپا ،۱۹۶۰ مقام چهارم جام جهانى ،۱۹۶۶ مدال طلاى المپیک ،۱۹۵۶ برترین دروازه بان جهان در قرن بیستم، مرد سال فوتبال اروپا ،۱۹۶۳ قهرمان لیگ شوروى ،۱۹۵۴ ،۱۹۵۵ ،۱۹۵۷ ۱۹۵۹ و ۱۹۶۳ تیم ملى شوروى: ۷۵ بازى حضور در جام جهانى۴: دوره ( ،۱۹۵۸ ،۱۹۶۲ ،۱۹۶۶ ۱۹۷۰)- ۱۲ بازى عنکبوت سیاه لقبى بود که به دروازه بان افسانه اى شوروى داده بودند.
تولد: ۲۱ خرداد ۱۳۵۵ شهر ری، چشمه علی نام دیگر: هادی ساعی بنه‌کهل زمینه فعالیت: تکواندو ملیت: ایرانی سال‌های فعالیت: ۱۳۸۷ - ۱۳۶۲ محل زندگی: تهران مذهب: شیعه
هر یک از بازیکنان بزرگ گذشته و استادان بزرگ پیشگام امروز، راه و روش خاص خود را براى دستیابى به تکنیک و روانشناسى شطرنج داشته و دارند.بعضى از آنها قصد دارند حوادث را کنترل و احتمال زیان و ضرر را کاهش دهند. بعضى دیگر سعى میکنند بازى را بدست حوادث بسپارند و با ایجاد شرایط بهتر و استفاده از قوه تشخیص خود، وضعیت را محاسبه و براى ادامه بازى تصمیم بگیرند. بعضى شان خالصانه علاقمند به بازى و مکانیزم هاى آن هستند، بعضى دیگر به دفعات زیادى ببازى مىپردازند. یک روش معتبر براى پیشرفت در شطرنج، انتخاب یکى از استادان بزرگ و اجرا و مطالعه تعداد زیادى از بازیهاى اوست.سعى کنید از او بعنوان یک مدل براى روش بازى خود و تاکتیکهاى شطرنجى تان استفاده کنید. در این بخش نگاهى داریم به تعدادى از قهرمانان گذشته و حال و خصوصیات و نکات جالب توجه زندگى شطرنجى شان را مورد کنکاش قرار مىدهیم.
ماریو خورخه لوبو زاگالو 9 آگوست 1931 در برزیل به دنیا آمد. وی اصلیتی لبنانی دارد. ماریو زاگالو یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال دنیا و یکی از اسطوره‌های فوتبال برزیل است. این مربی سابق که از سوی بازیکنانش به نام پروفسور خوانده می‌شود،‌ در سه جام از پنج جام جهانی‌ای که برزیل در آنها قهرمان شده، به عنوان بازیکن و مربی حضور داشته است. او را به دلیل تفکرات تاکتیکی‌اش،‌ ال لوبو (گرگ) می‌نامند.
این روزها اکثریت قریب به اتفاق آدم‌ها تحت استرس هستند و گاهی با عصبانیت، گاهی با دوش آب سرد و گاهی هم با خوردن زیاد غذا، با استرس‌شان مقابله می‌کنند. اما روشی که از همه بی‌خطرتر و سالم‌تر است، ورزش کردن است؛ به خصوص نوع خاصی از حرکات ورزشی که حرکات کششی است. دراین مقاله با 9 حرکت کششی که برای کاهش استرس مفیدند، آشنا می‌شویم.
اولین خصوصیت یک ورزشکار مسلمان، ایمان و تقوای اوست. نیرومند بودن به تنهایی از نظر اسلام ارزشی ندارد. آن چه معیار ارزش است، تقوا است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "انّ اکرمکم عندالله اتقیلکم؛ گرامی ترین شما نزد خدا، پرهیزکارترین شماست." البته انسان پرهیزکار و با ایمان، هر چه قوی تر و نیرومندتر باشد، بهتر است، اما قوی بودن به تنهایی کافی نبوده و ملاک ارزش نخواهد بود؛ از این رو در حدیث نبوی می خوانیم:
از نظر دین و عقل، قوی بودن، از ضعیف بودن بهتر است و خود نوعی کمال به حساب می آید؛ و بدین روی به مواردی متعددی در قرآن بر می خوریم که در آن، خداوند متعال خود را به صفت "قوی بودن" متّصف فرموده است. اکنون برآنیم که از زوایه دیگری به این مساله نگریسته، ضمن برداشت هایی اخلاقی و آموزنده، نقاط مثبت و منفی "قوی بودن" را مورد بررسی قرار دهیم:
مرحوم شهید مطهری بحث جالب و دقیقی دارد، تحت عنوان "پرورش تن و تن پروری"، که طرح آن در این جا خالی از لطف نیست. وی در کتاب انسان در قرآن، چنین می نویسد: "اسلام و "تن پروری" به معنای "نفس پروری" و شهوت پرستی را شدیداً محکوم کرده است، اما پرورش بدن به معنای مراقبت و حفظ سلامت و بهداشت را از واجبات شمرده است و هر نوع عملی را که برای بدن زیان بخش باشد، حرام شمرده است. اسلام آن جا که یک امر واجب (مانند روزه) احیاناً برای بدن مضر تشخیص داده شود، تکلیف آن را ساقط می کند، بلکه چنین روزه ای را حرام می داند؛ هر اعتیادی که برای بدن مضر باشد، از نظر اسلام حرام است. آداب و سنن بسیاری در اسلام به خاطر بهداشت و سلامت بدن وضع شده است.
در آیین مقدس اسلام، بر خلاف بسیاری از آیین های دیگر، بدن آدمی مورد تحقیر نیست. اسلام بدن انسان را چیزی بی ارزش نمی شمارد، زیرا بدن انسان ابزار تکامل روح است. تحقیر بدن، در حکم تحقیر شخصیت آدمی است و کسی که مرتکب این عمل شود، مستوجب کیفر و قصاص است.
سئوالی که این روزها بیش از هر زمان دیگری شنیده می شود . متخصصین ورزشی در جواب این نکته را ذکر می کنند که اگر بخواهید شکمی صاف داشته باشید باید روی آن کار کنید . شکم لاغر نیازمند ترکیبی از تغذیه خوب ، سلامت قلب و عروق و ورزشهای شکمی می باشد . کسانیکه این سه را ترکیب کنند بهترین نتایج را خواهند گرفت .
امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی ورزشکار آماتور. گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.
قرآن، کتاب آسمانی اسلام، بزرگ ترین سرمشق و راه گشای زندگی انسان ها در همه شوون و امور، تا روز قیامت است. در این کتاب بزرگ و بی نقص- که کلام خالق انسان و تمام هستی می باشد- آیاتی وجود دارد که به گونه ای بر اهمیت ورزش و نیرومند سازی جسم در کنار تقویت روح و بعد عملی دلالت دارد. ما در این جا به برخی از این آیات- در حد وسع کتاب- اشاره می کنیم، باشد که راه گشای ورزش کاران، ورزش دوستان و سایر اقشار جامعه مومن و مسلمان ما باشد، ان شاء الله.
ورزش برای کودکان، فوق العاده ضروری و لازم است. کودکان به طور طبیعی و فطری به ورزش، بازی و تحرّک علاقه نشان می دهند و این بازی و تحرک برای رشد و نموّ نسوج بدنشان لازم بوده و شرط زنده ماندنشان می باشد. نیاز به تحرک و بازی- که چیزی جز ورزش نیست- اختصاصی به بچه انسان ها نداشته، بلکه در سایر حیوانات نیز محسوس است. شهید دکتر پاک نژاد در کتاب اولین دانشگاه و آخرین پیامبر به همین نکته اشاره کرده و می نویسد:
• بدن انسان از 60 تا 65 درصد آب تشکیل شده است . • ماده سازنده هاهیچه ها ، غضروف های بین دنده ای می باشد . • ماده حل کننده و انتقال دهنده برای مواد غذایی است . • تنظیم کننده میزان حرارت بدن می باشد . • تشکیل دهنده مایعات بدن می باشد (خون ، آنزیم و هورمونها) • برای اجرای مطلوب عملکرد اعضای بدن ، مهم به شمار می آید . بنابراین مشخص است که مصرف کافی آب تا چه اندازه برای حفظ سلامتی و شادابی اهمیت دارد.
انزو بیرزوت د رتاریخ 26 سپتامبر سال 1927 در آیلو دل فریولی در حومه شهر اودینزه ایتالیا به دنیا آمد. دورانی که انزو بیرزوت به عنوان بازیکن مشغول فعالیت بود،‌ به اندازه دوران مربیگری‌اش موفقیت‌آمیز نبود. او از سال 1946 بازیکن حرفه‌ای فوتبال شد و ابتدا در سری B بازی کرد. پس از آن در سری A به عنوان هافبک دفاعی برای اینتر میلان و یوونتوس تورین به میدان رفت. سال 1955 فقط برای یک بار برای تیم ملی ایتالیا بازی کرد.
رود گولیت در تاریخ اول سپتامبر سال 1962 در آمستردام هلند به دنیا آمد. مادر گولیت، ریا دیل هلندی و پدرش، جرج گولیت از سورینام بودند. پدر او در تیم ملی فوتبال سورینام بازی می‌کرد. از آنجایی که پدر او خانواده دیگری هم داشت، او نزد مادر و پدربزرگش زندگی می‌کرد. نام رسمی وی هم رود دیل است. وقتی 16 ساله بود و زمانی که اولین قرارداد حرفه‌ای‌اش را امضاء کرد، نامش را به رود گولیت تغییر داد، چون اعتقاد داشت که این نام برای یک فوتبالیست بزرگ، بهتر به گوش می‌خورد. وی را به خاطر موهای فری و پرپشتش، لاله سیاه می‌نامند.
فابیو کاپلو در 18 ژوئن سال 1946 در سن کانزیان دیسونزو ایتالیا به دنیا آمد. کاپلو در دهه 1970، هنگامی که بازیکن بود در باشگاه یوونتوس تورین و نیز تیم ملی ایتالیا بازی می‌کرد. وی در آن زمان در ایتالیا، بیش از هرچیز به خاطر گلی که به تیم ملی انگلیس زده، و ایتالیا را به اولین پیروزی در ورزشگاه ویمبلی لندن رسانده بود، شهرت پیدا کرده بود. او در مجموع 32 بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایتالیا را به تن کرد و هشت گل نیز برای این تیم زد. وی در جام جهانی 1974 در آلمان نیز حضور داشت که ایتالیا در دور مقدماتی با شکست 1 بر 2 در مقابل لهستان، از دور رقابت‌ها کنار رفت. در آن جام، کاپلو در هر سه بازی تیمش حاضر بود و در مقابل لهستان، تک گل ایتالیا را در دقیقه 85 به ثمر رساند.
یواخیم لو، سوم فوریه سال 1960 در شوناو در شوارتزوالد (جنگل سیاه) آلمان به دنیا آمد. یواخیم لو که او را یوگی خطاب می‌کنند، دوران کورکی و نوجوانی‌اش را در محل تولد خود در شوناو گذراند. پس از اتمام مدرسه ابتدایی به دبیرستان فنی رفت و در ژوئن 1977 آنجا را ترک کرد. در همان زمان، در حالی که ‌در کلیسا به کشیش در هنگام عبادت کمک می‌کرد، در تیم شوناو 1896 هم بازی می‌کرد، تیمی که در آنجا استعداد او کشف شد. قدم بعدی در راه تبدیل شدن به فوتبالیست حرفه‌ای، انتقال به تیم اینتراخت فرایبورگ بود.


تاريخ : شنبه 19 دی 1394 | 20:27 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی


کارکرد تمرین : پاسهای کوتاه و حرکت پا به توپ و تکنیک

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : مانع ـ

نحوه اجراء: به مانند شكل بازیکنان مارپیچ حرکت کرده و به دروازه بانها پاس می دهند



تاريخ : شنبه 19 دی 1394 | 20:21 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

به نقل از سایت MNT، نتایج این تحقیقات در مجله "تغذیه ورزشی و متابولیسم" منتشر شده است.

کافئین محرکی است که بیشتر از همه داروهای روانگردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. روزانه آمریکایی‌ها به طور متوسط 27.3 اونس (حدود 773 گرم) قهوه مصرف می‌کنند. حدود 10 درصد آمریکایی‌ها در روز بیش از هزار میلی‌گرم کافئین مصرف می‌کنند.

کافئین سریعا جذب می‌شود و یک یا دو ساعت بعد از هضم شدن در خون به بالاترین سطح می‌رسد. این محرک در بیشتر سیستم‌ها و بافت‌های بدن جذب می‌شود و بر آنها تاثیر می‌گذارد. محققان معتقدند که کافئین برای انرژی بدن و افزایش کارایی تاثیرگذار است. بررسی‌ها نشان داده است که مصرف سه تا 9 میلی گرم کافئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، یک ساعت قبل از تمرین باعث افزایش استقامت بدن می‌شود.

بررسی‌ها نشان داده است که قرص‌های کافئین نسبت به قهوه تاثیر بیشتری بر کارایی خواهند داشت

دیگر مواد غذایی موجود در قهوه نیز در کارایی بازیکنان نقش دارند. قهوه حاوی مواد شیمیایی زیادی است که ممکن است تعدادی از آنها نقش مثبت کافئین را از بین ببرند و بر کارایی تاثیر منفی بگذارند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد افرادی که قهوه می‌نوشند افزایش کارایی را مشاهده می‌کنند. بازیکنانی که سه تا هفت میلی گرم کافئین مصرف می‌کنند حدود 25.4 درصد افزایش کارایی خواهند داشت. همچنین این افراد حدود 3.1 درصد موفقیت بیشتری در به پایان رساندن مسابقات مشاهده خواهند کرد.

در صورتی که کافئین موجود در نمونه ادرار بیش از 15 میلی‌گرم باشد ممکن است باعث محرومیت بازیکن شود.



تاريخ : سه شنبه 15 دی 1394 | 20:19 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 نرمش های کاربردی در بهبود دردهای گردن :

 

گردن درد یک اتفاق شایع می باشد و حتی برای بعضی ها همه روزه اتفاق می افتد.
بسیاری از علائم درد گردن را می توان با حرکات کششی، تمرینات مقاوم سازی و حفظ حالات صحیح آن کاهش داد و یا کاملاً از بین برد و بهتر از اینها از بروز این دردها جلوگیری کرد. مهره های گردن به شکل حرف C انگلیسی (نعل اسبی) می باشد.

 

 

 

      Neck pain
در اینجا به بعضی از عوامل ایجاد درد در گردن اشاره می شود؛ این عوامل از ساختارهای محافظتی و یا هم جوار اعصاب گردنی هستند که معمولا با ایجاد فشار و تحت تاًثیر قرار دادن اعصاب این ناحیه باعث ایجاد درد می شوند.
1. عضلانی : اسپاسم یا گرفتگی عضلانی : در عضلات اطراف گردن، ذوزنقه ای (پشت گردن و کتف) رومبوئید، اسکالن و دسته ی عضلات راست کننده ی ستون مهره ها که تماماً در اطراف گردن قرار دارند و از ساختار ستون مهره ها در این ناحیه حمایت می کنند.
2. سطوح مفصلی: هر دو مهره ی گردنی بین خود دو سطح مفصلی دارند که مقداری آزادی حرکت به مهره ها می دهد. ریشه های عصبی از مابین این سطوح عبور می کنند، پس در اثر جابه جایی اندک و یا سختی حرکت بین آنها عصب تحت فشار قرار گرفته و دردناک می شود. هرگونه تغییر در ساختار آنها از جمله آرتروز گردن که باعث تشکیل استخوان اضافی (استئوئیت) می شود نیز می تواند عصب را دردناک کند.
3. دیسک بین مهره ای : همانطور که از اسم این صفحات پیداست، دیسک های غضروفی هستند که بین بدنه مهره ها قرار دارند. این صفحات ضربات وارده به مهره ها را که در اثر راه رفتن، دویدن و پریدن و... را به خود می گیرند و نیروی وارد به مهره ها را کاهش می دهند. گاهی این صفحات در اثر فشار های ناصحیح به بدن و یا ضربات از جای خود خارج می شوند و باعث ایجاد فشار زاید روی اعصاب و طناب نخاعی می شوند که فشار روی عصب مساوی درد می باشد.
4. رباط ها (لیگامان): ساختمان دیگری که به حفظ ستون مهره ها در جایگاه خود کمک می کند لیگامانها هستند.
حرکات سریع گردن و در پی آن کاهش سریع سرعت آن که معمولا در صدمات و یا تکانها ی ناگهانی رخ می دهد باعث آسیب به رباط ها می شود که نتیجه صدمه به رباطها ایجاد درد است. دلیل دیگر درد در اثر این نوع صدمات کشیدگی و پارگی ساختارهایی از جمله عضلات است که اطراف گردن هستند و یا مهره ها را در جایگاه خود ثابت می کنند.
5. وضعیت سر و گردن: در وضعیتی که گردن بیش از حد رو به جلو باشد باعث افزایش انحنای بین سر و تنه و اگر بیش از حد به سمت عقب باشد به عکس می شود.این حالات باعث افزایش فشار، روی ساختار اطراف گردن و ستون مهره ها (عضلات، رباط ها، دیسک، سطوح مفصلی مهره ها و...) می شوند؛ که باعث ایجاد درد در گردن می شوند (شکل 2،1 )

 

 

 

Neck Back  Neck forward  

 

 

خود درمانی: حرکات کششی/ تمرینات قدرتمند سازی:

 

 تذکر: تحت هیچ شرایطی در صورتی که گردن درد شما همراه با احساس بی حسی در قفسه ی سینه، شانه و کتف، بازو و دست بود حرکات و تمرینات زیر را انجام ندهید. زیرا این تمرینات بیشتر در شرایطی توصیه می شوند که درد در اثر وضعیت های نامناسب و فشارها و ضربه های کوچک و سبک بوجود آمده باشند، در غیر این صورت اگر در اثر صدمات شدید و یا در حالی که درد بی دلیل و خود به خودی به وجود آمده است حتماً به پزشک مراجعه نمایید. حفظ سلامت و صرف وقت برای آن بهتر از تاًسف خوردن برای عواقب کارهانسنجیده است.

 

 

 درمان اولیه:

 

 

1. گرما: یک دوش آب گرم حسابی بگیرید و اجازه دهید که به گردن شما برسد، همچنین می توانید از جکوزی، پدهای گرم، بطری آب گرم استفاده کنید. اینها را تا اندازه ای که پوست کمی قرمز و اندکی گرم شده باشد می توانید نگه دارید.
2. دارو: می توانید از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDS ) مثل دیلکوفناک و پیروکسیکام به مدت 2 روز و به صورت موضعی استفاده کنید.
3. استراحت: از انجام حرکات و کارهایی که درد شما را شدید تر می کنند خودداری فرمایید و به آن قسمتها استراحت دهید.
4. بالش: در صورتی که بیش از یک بالش زیر سرتان می گذارید، از بالش های طبی استفاده کنید. بالش در صورتی که به درستی انتخاب شود( نه زیاد بلند و نه زیاد تخت. نه زیاد نرم ونه زیاد سفت) با حفظ ستون فقرات در وضعیت صحیح خود از ایجاد درد بیشتر پیشگیری کرده و حتی می تواند آن را بهبود بخشد. (شکل 3 و 4 )

 

 

 

وضعیت مناسب بالش  وضعیت بد خواب

 

 
 حرکات کششی:

 

 

 

  •  گردن خود را به آرامی به بغل خم کنید و با دست نیز فشار اندکی برای ایجاد کشش بهتر وارد کنید، 6 ثانیه مکث کنید و به حالت اولیه برگردید. این حرکت را برای هر سمت 3 بار انجام دهید. (شکل 5)  
    حرکت کششی گردن
  • سر خود را به جلو خم کنید به طوری که چانه تان به قفسه ی سینه برسد، برای ایجاد کشش بیشتر می توانید با کمک انگشت به آرامی از پشت سر فشار اندکی وارد کنید تا بیشتر به سمت قفسه سینه خم شود. زمانی که احساس کشش کردید به مدت 6 ثانیه مکث کنید و سپس به حالت اولیه برگردید. این حرکت را نیز 3 بار تکرار کنید. (شکل 6) 
    حرکت کششی گردن2
  •  در حالی عضلات کتف تان شل و ریلکس می باشد سرتان را به یک طرف بچرخانید تا احساس کشش در گردن کنید. به طوری که نگاهتان به روی کتف و شانه باشد. 6 ثانیه مکث کنید و این حرکت را نیز برای هر طرف 3 بار انجام دهید. (شکل 7)
    حرکت کششی گردن3

 

 

 

 

 تمرینات تقویتی عضلات :

 

 

  •  یک دست خود را یک طرف سرتان بگذارید و سر را به سمت دست فشار دهید اما سعی نکنید آن را فشار دهید. روی این حالت 10 ثانیه تمرکز کنید. این حرکت را برای هر طرف 3 بار انجام دهید. (شکل 8)
    حرکات تقویتی و قدرتی
  •  کف دو دست را روی پیشانیتان قرار دهید.مانند حالت قبل اما این بار رو به جلو فشار وارد کنید و در اینجا نیز سعی کنید سر و دست حرکت نکند. 10 ثانیه مکث کنید و 3 بار تکرار کنید (شکل 9 در شکل برای مشاهده بهتر؛ تصویر یک دست نشان داده شده است)
    حرکات کششی2
  •  دست خود را دوباره بر کنار سرتان بگذارید. اما اینبار دست خود را به سمت شانه بچرخانید به طوری که می خواهید بالای کتف و شانه را ببینید اما حرکتی نداشته باشید. 10 ثانیه مکث کنید و برای هر طرف 3 بار تکرار کنید. (شکل 10)
    حرکات کششی 3
  •  به طور کامل به دیوار تکیه دهید، چانه تان را به داخل کشیده و سر را به سمت دیوار فشار دهید. تمرکز روی عضلات گردن باشد، 10 ثانیه مکث کنید و اینبار نیز حرکت را 3 بار تکرار کنید.

 

 

نویسنده :‌  دکتر مصطفی عظیمی

 

تصویرسازی ذهنی چیست و چرا به کار می رود ( 2 )

http://sportmedicine.ir/files/authorpic/nopic.jpg

 

زمانی که جلسات تصویرسازی را به کار می گیریم ، مهم است که چندین نکته اصلی برای سود بردن کامل از نوع تمرین در نظر گرفته شود :تصویرسازی ذهنی

·         از جلسات سازگار ، کوتاه ، سخت استفاده کنید و آنها را به آرامی بسازید .

·         از یک اطاق ساکت جایی که شما آرامش تان مختل نشود استفاده کنید .

·         ریلکس باشید اما هوشیار

·         اهداف در دسترس ِ واقع بینانه را تنظیم کنید .

·         تصویر باید در یک محیط واقعی تا جایی که بیشتر واقع بینانه باشد انجام شود ، به طور مثال شوت پنالتی در یک بازی

·         مهارت را از ابتدا تا انتها و با سرعت طبیعی انجام دهید .

·         همیشه عمل را با موفقیت انجام دهید و از خطاهای تمرین اجتناب کنید .

·         سعی کنید تا حرکت را با تمام حس هایتان درک کنید – حس جسمی ، بینایی ، بویایی ...

بازیکنان باید خودشان را در حال بازی در زمین فوتبال تصور کنند . آنها می توانند به طور واضح صحنه ها، رنگ شورتها را ببینند ، ، زمین زیر پا را احساس کنند ، صدای پازدن به توپ و صدای جمعیت را بشنوند و صدای مربی شان را تشخیص دهند. هر چیزی باید به طور صحیح اجرا شود ، هر چیز منفی می تواند اجازه دهد که بر روی آنها اثر بگذارد و هر چیزی باید به طور واقع بینانه باشد. زمانی که بازیکنان در اصول پایه تصویرسازی ذهنی ماهر شدند ، آنها می توانند با مشکلات خاصی مثل تکنیک – شوت ، هد ، پاس، کنترل توپ... شروع به کار کنند.

 داشتن یک کپی از نوشته های تمرین تصویرسازی با استفاده از یک روش محرک-پاسخ ممکن است مفید باشد. این شامل محرکهایی از موقعیت ( مدافع ، موقعیت توپ) و پاسخ بازیکن مسئول کار باشد . برای مثال ، یک موقعیت غیرمستقیم شوت آزاد.

محرک : من بازیکن گیرنده شوت آزاد را می بینم و توپ در مقابل من متوقف شده است . من فریاد مدافع " نزدیک او بروید " را می شنوم و حرکت با سرعت مدافعشان را به سمت خودم می بینم ، شاید خیلی سریع تر از آنچه که تصور می کردم . من دروازبان را اندکی در سمت راست دروازه اش می بینم .

پاسخ : من وانمود به شوت می کنم و با پای دیگرم توپ را به پشت هل می دهم. من بدنم را تنظیم می کنم و برای شوت آماده می شوم.

محرک : من مدافع را می بینم و وانمود می کنم که مدافع از من گذشت و سپس یک شکاف کوچک در قسمت چپ می بینم. من فریاد هم تیمی هایم را می شنوم که فریاد می زنند "شوت" . من دروازه بان را می بینم که ظاهرا ً بعد از فریب من تعادلش به هم خورده است .

پاسخ : من می بینم و توپ را شوت می زنم ، آن شوت را در سرم احساس می کنم ، پای غیر شوت نزدیک به بدنم و پای شوت به طور واضح توپ را دنبال می کند . من احساس می کنم بدنم کمی سنگین تر شده است زمانی که توپ شوت شده را به گوشه انتهایی چپ تور دروازه تماشا می کنم .

 

آنالیز کردن جلساتتان می تواند خیلی مفید باشد . آیا شما خودتان را در حین انجام مهارت می بینید ؛ آیا واضح بود و سرعتش طبیعی بود؟ آیا شما ریلکس بودید اما هوشیار و آیا تصویر واضح بود ؟ یادداشت برداری می تواند برای روشن کردن هر ضعفی در جلسه تصویرسازی تان خیلی مفید باشد به این منظور کار کنید و آنها را تدریجا ً پیشرفت دهید.

نتیجه :

در کل ، تصویرسازی می تواند در کمک به پیشرفت عملکرد بازیکن فوتبال مفید باشد. بازیکنان خوبتر ، خودشان و عملکردشان را می بینند و شانس بیشتری برای موفقیت دارند . جنبه های متنوعی از بازی مثل اعتماد به نفس ، مدیریت استرس ، آماده سازی تکنیکی و بازی می تواند با استفاده از روش های تصویرسازی خوب پیشرفت کند. به یاد آورید که چیزی که شما می بینید همیشه چیزی است که شما به دست می آورید.

 



تاريخ : سه شنبه 15 دی 1394 | 20:18 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 توانبخشی در کاهش و بهبود درد کتف و عضلات فوقانی پشت  :

تمرینات زیر در بهبود دردهای کتف و شانه می توانند به شما کمک کنند.شما از همین حالا قادر به انجام این تمرینات هستید .حرکات زیر ساده و بدون هزینه می باشند و می توانید به طور روتین در حین استراحت و یا هنگام کار آنها را انجام دهید.

  • کشش عضلات سینه ای :

مقابل دیوار بایستید و دستانتان را روی دیوار و کمی بالاتر از سطح سر قرار دهید . به آرامی و تا زمانی که احساس کشش در سر شانه تان کنید به جلو متمایل شوید . 30-15 ثانیه مکث کنید . این حرکت را 3 بار تکرار کنید .

کشش عضلات سینه ای

  • کشش قفسه سینه :

روی صندلی بنشینید و دستان را پشت سر بگیرید . به آرامی به سمت عقب خم شوید و نگاهتان رو به سقف باشد . این حرکت را 10 بار تکرار کنید . سعی کنید این تمرین را چند بار در طول روز انجام دهید .

کشش تنه

  • بالا بردن دست با حمایت دیوار :

پشت به دیوار بایستید و یا بنشینید . دستا نتان را روی دیوار قرار دهید به طوری که مچ و آرنج روی دیوار باشد .به آرامی دستان خود را بالا ببرید توجه شود دستانتان چسبیده به دیوار حفظ شود . این حرکت را در 3 ست 10 تایی انجام دهید .

بالا بردن دست روی دیوار

  • به هم فشردن 2 کتف :

در حال نشسته یا ایستاده دستانتان را در راستای بدن حفظ کنید . دو کتف را به هم بفشارید و 5 ثانیه مکث کنید . این حرکت را در 3 ست10 تایی انجام دهید .

به هم فشردن کتف

  • بالا بردن دستها در حالت خوابیده به شکم :

رو به شکم روی یک سطح محکم و صاف بخوابید .یک بالش را زیر سینه خود قرار دهید دستهای خود را باز کنید و در طرفین بدن خود قرار دهید ، انگشت شست رو به بالا باشد.به آرامی دستان خود را بلند کنید به طوری که کتفتان به سمت هم فشرده شود ، سپس به آرامی پایین آورید . حرکت را در3 ست 15 تایی انجام دهید . برای پیشرفت و مشکل ساختن حرکت می توانید در دستتان از وسایلی مثل وزنه سبک ، قوطی و.... استفاده کنید .

فشار دو کتف

  • کشش قفسه سینه :
  1.  روی زمین بنشینید و پاها را به جلو دراز کنید و عضلات ران را با دست بگیرید .سر و گردن را به طرف ناف و جلو خم کنید و تا 15 بشمارید . 
  2.  برای کشش شانه و سمت راست : دست راست را بالا و موازی سطح قرار داده و سپس به سمت چپ بچرخید  15 ثانیه مکث کنید این حرکت را 3 بار تکرار کنید . 
  3.  این حرکت را برای سمت چپ نیز تکرار کنید .
    کشش قفسه سینه
  • حرکت کششی سر شانه :

وسط یک طناب الاستیکی را به یک تکیه گاه ببندید و دو سر آن را در دست بگیرید .بازوهایتان باید هم سطح شانه و موازی سطح باشد و به آرنج ها زاویه 90 درجه بدهید . طناب را به عقب بکشید به طوری که دو کتف کمی خم شوند .
 این حرکت را در 3 ست10 تایی انجام دهید .

کشش طناب

نویسنده :‌  دکتر مصطفی عظیمی