تاريخ : سه شنبه 11 اسفند 1394 | 16:14 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی
به گزارش سایت رسمی آکادمی ملی فوتبال؛ دکتر محمدحسین علیزاده، رئیس آکادمی ملی فوتبال گفت:هر وقت جمعیت جوان و پر انرژی در دوره ها حضور دارند باعث دلگرمی و خشنودی است. هشتمین دوره کلاس مربیگری بدنسازی فوتبال پایه را با حضور شما عزیزان شروع می کنیم و امیدوارم که دوره پر بار و مفیدی برای شما مربیان و فوتبال کشور باشد. همچنین از دکتر جهانی بخاطر حضورش و کمک هایی که برای برگزاری دوره های مفید در امر فوتبال پایه داشته اند، تشکر می کنم. ضمن اینکه ما مدرسانی که برایتان در نظر گرفته ایم از بهترین اساتید دانشگاهی هستند و بدون شک مفید ترین و پربارترین مطالب درباره فوتبال پایه را تدریس می کنند.
وی ادامه داد: در انتهای سال در برنامه خود، برنامه ای برای برگزاری دوره بدنسازی نداشته ایم و بیشتر تمرکزمان بر روی برگزاری فستیوال های مدارس فوتبال پایه در بخش پسران و هم اکنون در بخش دختران بود اما در طی این ایام برای اینکه یک نسل کارآمد را در اختیار داشته باشیم و از حداکثر توانایی های خود برای رشد ورزش فوتبال پایه استفاده کنیم، تصمیم به برگزاری این دوره و  دوره هایی نظیر تجزیه تحلیل فوتبال، کنگره بین المللی فوتبال، دوره های مختلف همایش و مدیریت، فوتبال پایه و پزشکی را داشته ایم تا مدیریتی علمی بر روی فوتبال پایه  وجود داشته باشد.
رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه بیان کرد: تمام فعالیت های خود را انجام می دهیم تا در سطح خوبی قرار بگیریم و بتوانیم فوتبال را از شکل سنتی خارج و در حد علمی به نمایش بگذاریم و این امر با حضور شما به عنوان نسل کارآمد رخ خواهد داد. برخی مشکلات بر سر راهمان بود اما خوشبختانه تا حدود زیادی رفع شده و ما توانسته ایم برنامه های علمی خود را در راستای علمی شدن فوتبال پایه به مرحله اجرا برسانیم.ضمن اینکه رئیس فدراسیون از برنامه های آکادمی ملی فوتبال در راستای برگزاری دوره های مختلف آموزشی کاملا موافق است و ما را همراهی می کند.
وی در پایان درباره راه اندازی آکادمی باشگاههای لیگ برتری گفت: یکی از دلایل راه اندازی آکادمی ها در باشگاههای لیگ برتر این است که به عنوان کوچکترین نهاد فنی، علمی و فرهنگی فوتبال را گسترش دهیم و این امر با همکاری سازمان لیگ برتر رخ خواهد داد. تاکنون 10 تیم آکادمی باشگاههای لیگ برتر را داریم و به این تعداد قانع نیستیم. بر همین اساس طی نشستهایی که با مسئولین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برگزار کرده ایم، درصدد آن هستیم تا از سال آینده باشگاهها را درگیر فعالیت در خصوص راه اندازی آکادمی های لیگ برتری کنیم. باید این امر درباشگاهها باید الزامی شود تا با ایجاد آکادمی های فوتبال در باشگاههای لیگ برتری بتوانیم بستر رشد و گسترش و همچنین کیفی سازی فوتبال پایه را فراهم کنیم.


به گزارش سایت رسمی آکادمی ملی فوتبال؛ دکتر مصطفی زارعی-مدیر آموزش و پژوهش آکادمی ملی فوتبال گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای سیاست گذاری و کمک به توسعه فوتبال پایه در این قاره، پنل فوتبال پایه را سازمان دهی کرده و در واقع این پنل از ده نفر افراد فعال و صاحب نظر در فوتبال آسیا تشکیل شده است.
وی در ادامه بیان کرد:  اولین جلسه این پنل امروز در کوالالامپور به ریاست اندی راکسبورگ- مدیر فنی ای اف سی و با حضور نمایندگانی از کشورهای استرالیا، چین، ژاپن، هند، قطر و ویتنام برگزارشد. من نیز به دعوت کمیته فنی AFC در این جلسه شرکت کردم.
مدیر آموزش و پژوهش آکادمی ملی فوتبال در ادامه بیان کرد: در این جلسه مسائل مختلف فوتبال پایه مانند تعریف گرسروتز، اهداف گرسروتز و راه های ارتقا برنامه های گرسروتز(فوتبال پایه) در فدراسیون های عضو  کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد بررسی قرار گرفت. در پایان نیز مقرر شد فدراسیون های عضو AFC براساس میزان فعالیت شان در زمینه گرسروتز به سه دسته برنزی، نقره ای و طلایی تقسیم شوند و اعتبارات کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز بر اساس رده فدراسیون ها در تقسیم بندی فوق به آنها تخصیص داده شود.
گفتنی است، پس از برگزاری این پنل، قرار است اولین کنفرانس گرسروتز(فوتبال پایه) AFC  با حضور نمایندگان تمام کشورهایی آسیایی و دبیرکل AFC  به مدت سه روز از فردا آغاز شود.