تاريخ : شنبه 23 اسفند 1393 | 19:58 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

دویدن بر روی سطح شیب‌دار می‌تواند کارایی کلی دوندگان استقامت را افزایش دهد

به گزارش ایسنا، مطالعات محققان دانشگاه داکوتای جنوبی نشان داده است تمرین بر روی شیب 10 درصد می‌تواند کارایی کلی دوندگان استقامت را افزایش دهد

پیش از این تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده بود، در مطالعات جدید محققان 6 هفته بر روی 32 دونده استقامت بررسی‌هایی انجام دادند. این دوندگان 14 مرد و 18 زن بودند و متوسط سن آن‌ها 27 سال بود

این دوندگان به دو دسته تقسیم شدند. گروهی که 2 بار در هفته به مدت 30 ثانیه بر روی شیب 10 درصد می‌دویدند. گروه دیگر به طور متوسط 2 دقیقه و 16 ثانیه بر روی سطح صاف می‌دویدند. هر دو هفته یک بار تعداد جلسات برای گروه اول 2 بار و برای گروه دوم یک بار اضافه می‌شد.

نتایج تحقیقات نشان داد که به طور کلی تمرین بر روی سطح شیب‌دار کارایی دوندگان استقامت را افزایش می‌دهد اما از نظر ماکزیمم شدت دویدن و زمان خسته شدن کارایی افرادی که بر روی سطح صاف و سطح شیب‌دار تمرین می‌کردند یکسان بود



تاريخ : شنبه 23 اسفند 1393 | 19:49 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

محققان انجمن ام اس معتقدند که این بیماران باید برنامه ورزشی فردی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، برخی از افرادی که ام اس دارند با مشکلات حرکتی روبه رو می شوند و افزایش دامنه حرکتی یکی از اولویت‌های این بیماران است

مقاله‌ای جدید در مجله "مدیریت نتایج درمانی" نشان می‌دهد که بیماران ام.اس خوب می‌توانند با ورزش کنار بیایند و می‌توانند آمادگی جسمانی، کارایی و کیفیت زندگی خود را با ورزش افزایش دهند.

طبق گفته یکی از محققان ورزش‌هایی که بر پایه حرکات تعادلی هستند می‌توانند تعادل و کارایی حرکتی بیماران ام اس را افزایش دهند. از آنجایی که ام اس نشانه‌ها و حالت‌های گوناگونی دارد، نمی‌توان یک ورزش خاص را برای بیماران تجویز کرد و باید برنامه ورزش فردی برای این افراد تنظیم شود

انجمن ام.اس اعلام کرده است که این بیماران می‌توانند با برنامه‌های ورزشی فردی آمادگی قلبی عروقی، قدرت و تعادل خود را افزایش دهند و از خستگی و افسردگی خود بکاهند



تاريخ : جمعه 15 اسفند 1393 | 20:13 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 



 آپلود عکس

کارکرد تمرین : فوتبال فشرده 4 مقابل 4

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : مانع و توپ و دروازه متحرک

نحوه اجراء: به مانند شكل بازیکنان ابی و قرمز فوتبال فشرده را بازی می کنند.



     آپلود عکس

کارکرد تمرین : پاسهای کوتاه و حرکت بدون توپ و با توپ ـ سانتر ـ ضربه سر

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : مانع و توپ و پرچم

نحوه اجراء: به مانند شكل بازیکن a توپ را به بازیکن  b  داده و مارپیچ می رود و با بازیکن  b  یک و دو می کند و او سانتر کرده و دو مهاجم در مقابل یک مدافع هد می زند.



تاريخ : جمعه 15 اسفند 1393 | 20:4 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

آسیب‌دیدگی‌ در ناحیه لگن غالبا با آسیب‌دیدگی‌ در عضلات کشاله ران اشتباه گرفته می‌شود و در نهایت منجر به بیماری‌هایی همچون آرتروز می‌شود.

  هنگامی که یک بازیکن به دلیل برخورد با بازیکن دیگر دچار درد در ناحیه کشاله ران می‌شود، تصور می‌کند که این درد به دلیل کشیدگی این عضله است. با این حال محققان دریافته‌اند که در بعضی موارد این مشکل در کشاله ران ایجاد نشده بلکه در ناحیه لگن به وجود آمده است. این مشکل در بازیکنان نوجوان و جوان بیشتر دیده می‌شود که ناشی از در رفتن مفصل است که استخوان ران را به لگن متصل کرده است.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: مشکل در تشخیص در رفتگی مفصل لگن است تا درمان آن. اگر استخوان ران از جایگاه خود در لگن خارج شود درد ناشی از آن در کشاله ران حس می‌شود. بیشتر پزشکان این درد را کشیدگی عضله کشاله ران تلقی می‌کنند. بعضی از بیماران سال‌ها به پزشکان مختلف مراجعه می‌کنند تا در نهایت متوجه می‌شوند که مشکل از مفصل لگن است نه عضله کشاله ران.

گاهی اوقات خارج شدن استخوان ران از جای خود باعث پاره شدن غضروف مفصلی می‌شود و دردهای زیادی در ناحیه لگن احساس می‌شود. اگر این مشکل درمان نشود در سنین 40 تا 50 سالگی علائم آرتروز آشکار می‌شود.

در بازیکنان نوجوان در سنین 12 تا 15 سالگی این در رفتگی شایع است. این مشکل در ورزش‌هایی مانند فوتبال، دو و بسکتبال ایجاد می‌شود. در سنین نوجوانی استخوان‌ها هم‌چنان در حال رشد و قدرتمند شدن هستند. پریدن پیش از حد باعث آسیب رسیدن به این مفصل می‌شود و کم‌کم مفصل شکل خود را از دست می‌دهد. این مشکل را می‌توان با عمل جراحی برطرف کرد.

این عمل آرترو سکوپی نام دارد که در آن جراحان قسمتی از استخوان را می‌تراشند و به حالت اولیه در می‌آورند. بدین شکل درد از بین می‌رود و کارایی تا حدود 90 درصد افزایش می‌یابد.

هنوز امکان جلوگیری از این آسیب‌دیدگی‌ وجود ندارد. بیش از 600 هزار عمل جایگزین مفصل لگن در سال انجام می‌شود که به دلیل آرتروز مفصل لگن به آنها احتیاج است. بیش از 70 تا 90 درصد آرتروزها در ناحیه لگن به دلیل در رفتگی مفصل لگن ایجاد می‌شوند.



تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 19:27 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

تغدیه قبل از تمرین به دو قسمت تقسیم می شود.ساعت قبل از تمرین ودقیقا پیش از تمرین:

باید ازکربوهیدرات های دیر هضم استفاده شود قبل از تمرین پنج گرم پروتئین استفاده شود نکته مهم:قبل از تمرین به هیچ وجه از غذا های سنگین استفاده نشود زیرا خون مورد نیاز عضلات به معده خواهد رفت.

تغدیه حین تمرین:اگر خواهان رشد هستید فقط فقط اب استفاده نمایید قوطی اب را حین تمرین هر ۱۵دقیقه میل نمایید

تغذیه پس از تمرین: حیاتی ترین زمان برای دریافت پروتئین زود هضم است وپروتئین  و کربوهیدرات خود راسر تمرین برده ومیل نمایید بهترین مدت زمان تمرین:از یک ساعت تا یک ساعت نیم است شدید ترین وسخت ترین تمرینات را می توان در این زمان به پایان برد اگر تمرین شما بیش از این زمان طول می کشد ودر حین تمرین مشغول صحبت کردن با دوستان یا محو تمرین کردن دوستان خود شوید خود را از رشد محروم ساخته اید



تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 19:22 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

  برنامه تمرینات روزانه  

برنامه تمرینات او به دو قسمت تقسیم می شود.

بخش اول : تمرینات كششی خاص كه تركیبی از تمرینات انعطاف پذیری و قدرتی هستند.شامل اسكوات جامپ ( جمع كردن بدن در حالت زانوی نود درجه و پرش حین باز كردن دستان به بالا)و طناب زدن،پرش از مانع.سپس یك تمرین هوازی ده دقیقه انجام می شود و چند استارت كوتاه.این تمرینات برای آمادگی جسمانی در مواجه با حالات مختلف در زمین فوتبال طراحی می شوند.

بخش دوم : این بخش بر انجام حركات فعال مختلف تمركز دارد.شامل دویدن با حالت زانو بلند،نشستن روی زانو و قرار گرفتن در حالت ایستاده كه معمولا با وزنه انجام می شود،انجام همین حركت به صورت مالتی دایركشنال و ... این تمرین با یك تمرین هوازی ده دقیقه ای دیگر به پایان می رسد.

گفتنی است این تمرینات جدا از تمرینات تیمی بارسا انجام می شوند.سپس لیونل زیر نظر رادنی یی تمرینات یوگا را پیگیری می كند.او یوگا را عامل نشاط مجدد و آرامش درونی خود می داند.

 برنامه غذایی

شاید تمرین كردن مانند لیونل مسی برای خیلی ها سخت باشد اما غذا خوردن به شیوه او نه.

 10 روز قبل از بازی

لیونل مسی از رژیم بر پایه كاهش كربوهیدرات در بدن استفاده می كند.این رژیم كه بدن را در حالت مناسب قرار می دهد شامل صرف وعده های پروتئینی سه بار در روز  و نوشیدن 8 لیوان آب می شود.

5 روز قبل از بازی

مصرف سوپ سبزیجات (شامل زردچوبه،فلفل قرمز،زنجبیل،گشنیز) پیش از هر وعده غذایی كه به رقیق كردن خون كمك می كند.خون رقیق تر آسان تر در رگ ها حركت می كند و اكسیژن را منتقل می نماید.

یك روز پیش از بازی

غذا شامل ماهی،میگو و یا مرغ در كنار سیب زمینی آب پز،سبزیجات و یك پرتغال.

6 ساعت قبل از بازی

استراحت در این زمان بهترین گزینه است تا بیدار بودن و خوردن با این حال او از خوردن غذا های گندم پایه و كربوهیدارتی به شدت اجتناب می كند كه باعث كندی و كرختی می شود.معمولا سفیده تخم مرغ در این زمان بهترین گزینه است.

90 دقیقه پیش از بازی

مسی در این زمان به خوردن میوه جات تمایل دارد كه از فیبر كافی و میزان شكر پایین برخوردار هستند.موز،انبه و سیب.