شش حرکت ورزشی برای افزایش سرعت فوتبالیست ها

سرعت بالا یکی از دغدغه‌های اکثر بازیکنان است. همان طور که تمرینهایی خاصی برای افزایش قدرت وجود دارند، تمرین هایی نیز برای افزایش سرعت انجام می‌شوند.

شش حرکت ورزشی که به افزایش سرعت بازیکنان کمک می‌کنند عبارتند از:

1. جهش متناوب

این حرکت برای بازیکنان بسیار مفید است و در افزایش سرعت تاثیرگذار است. این حرکت که شبیه به دوی سرعت اغراق شده است به بازیکنان می‌آموزد که چگونه از قدرت خود برای حرکت سریع‌تر استفاده کنند. برای این کار باید در حالت پرش بدوید و گام‌های بلند و جهشی بردارید. یعنی در هر گام بیشترین فاصله ممکن را بپیمایید.

2. کشیدن وزنه

در این حرکت بازیکنان یک وزنه را با طنابی به ناحیه کمر خود وصل می‌کنند و با وجود آن شروع به حرکت و دویدن می‌کنند. افزایش استقامت باعث می‌شود که قدرت بازیکن در دویدن بیشتر شود و سرعت او افزایش یابد.

این وزنه نباید آن قدر زیاد باشد که نتوانید با آن بدوید.

3. دویدن با وجود مانع

در این روش باید یک کش یا طناب را به ناحیه کمر ببندید و دو سر آن را به دست شخصی بدهید تا شما را از عقب نگه دارد. او باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حرکت شما انجام دهد و شما نیز با تمام توان و قدرت شروع به دویدن کنید. این روش برای افزایش کارایی بازوها و زانوها در دویدن بسیار موثر است.

4. پریدن

این کار برای افزایش انعطاف بازیکنان بسیار مناسب است. پریدن را می‌توان به دو شکل انجام داد، در جا یا در حال دویدن هر دوی این روش‌ها برای افزایش سرعت مناسب هستند.

اگر پریدن را در حال حرکت انجام می‌دهید تصور کنید که زمین داغ است و شما می خواهید هر چه کمتر پا با زمین برخورد داشته باشد و می خواهید سریع حرکت کنید، در این حرکت زانو ها را تا جایی که می توانید بالا ببرید.

5. پرش همراه با توپ پزشکی

این حرکت به افزایش انعطاف پذیری ماهیچه‌ها و قدرت آنها کمک می کند. یک توپ پزشکی را در دو دست نگه دارید و در حالت اسکات قرار بگیرید. عضلات باسن را منقبض کنید و به سمت بالا و جلو بپرید. توپ را با زاویه 45 درجه به بالا پرتاب کنید، سپس دوباره به سمت جلو و پایین فرود بیایید و توپ را بگیرید.

6. استفاده از دستگاه Prowler

مقابل یک دستگاه Prowler بایستید کمی وزنه به دستگاه اضافه کنید. کمی خم شوید و در حالت اسکات قرار بگیرید. طوری که کمر صاف باشد و پاها نزدیک به دستگاه قرار بگیرند. دست‌ها را بر روی دو میله قرار دهید و سعی کنید که همراه با پرش دستگاه را به سمت جلو حرکت دهید.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 20 آبان 1394 | 18:34 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.