عدم آموزش صحیح سلامت اجتماعی فوتبالیست‌ها خطرناک‌تر از دوپینگ

ناظر پزشکی ورزشی تیم‌های ملی فوتبال معتقد است که الگوسازی درست از نظر نوع برخورد بازیکن با داور، مربی و تماشاچی را باید از سنین نونهال و نوجوان شروع کرد تا در آینده شاهد برخوردهای نامطلوب و نامناسب در تیم ملی بزرگسالان نباشیم.

دکتر توحید سیف برقی  با اشاره به بعد سلامت اجتماعی بازیکنان و کم‌رنگ شدن این مقوله در بین بازیکنان فوتبال تصریح کرد: سلامت اجتماعی و روانی فوتبالیست‌ها مقوله مهمی است که اگر این موضوع در تیم‌های پایه به طور جدی پیگیری و آموزش‌های درستی به فوتبالیست‌های نونهال و نوجوان داده شود، در آینده کمتر شاهد برخوردهای نامناسبی چون فحاشی بازیکنان به داور مسابقه‌ها و تماشاچیان و... خواهیم بود.

وی افزود: اگر بتوانیم روی بعد سلامتی اجتماعی بازیکنان در فوتبالیست‌های رده سنی زیر 14 سال به درستی کار کنیم بدون شک این فوتبالیست‌ها زمانی که به رده سنی جوانان و بزرگسالان می‌رسند، با کمترین اشتباه و با اعتماد به نفس بالا در صحنه رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند و در برابر هر گونه تنش و استرس‌های وارده از سوی داور مسابقه یا تماشاچی واکنش‌های نامطلوبی از خود نشان نمی‌دهند.

سیف برقی یکی از عواملی که سبب بروز یک سری ناهنجاری‌های اخلاقی از سوی فوتبالیست‌ها در صحنه مسابقه‌ها می‌شود را عدم رشد بعد سلامت اجتماعی بازیکنان عنوان کرد و افزود: اگر ما نتوانیم در زمینه بعد سلامت اجتماعی بازیکنان آموزش‌های درستی را به بازیکنان انتقال دهیم، فوتبالیست‌ها با یادگیری الگوهای نادرست، مسیر اشتباهی را طی می‌کنند که تبعات آن در برهه کنونی در برخی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای نمایان و قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد: همیشه پدیده دوپینگ فوتبالیست‌های ما را تهدید نمی‌کند بلکه سلامت اجتماعی فوتبالیست‌ها بحث مهمی است اگر به درستی پردازش نشود و اهمیت جدی به آن داده نشود، از دوپینگ خطرناک‌تر است و امکان دارد در آینده لطماتی را به بازیکن وارد کند که جبران آن به راحتی امکان‌پذیر نیست.

ناظر پزشکی ورزشی تیم‌های ملی فوتبال در پایان گفت: بحث آموزش سلامت اجتماعی تنها به بازیکنان خلاصه نمی‌شود، بلکه در وهله نخست این مربیان هستند که باید این موضوع را در فوتبال به طور جد پیگیری کنند و سپس این الگو را به درستی به فوتبالیست‌های نونهال و نوجوان انتقال دهند. تا زمانی که این فرهنگ شکل درست خود را سپری نکند، امکان رشد و ترویج آن نیز میسر نیست.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 5 مهر 1393 | 19:27 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.