تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 | 13:39 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی


زندگی یک بازی فوتبال است

پدر و مادر در حاشیه همچون تماشاگران مشوق شما هستند

مدافعان تیم حریف همانند موانع شما در زندگی

هم تیمی های خود همان بهترین دوستان شما هستند

و به ثمر رساندن هر گل همان آرزوها و جاه طلبی های شما

و هر شوتی که به گل نمی نشیند، همانند شکست ها در زندگی است

پس باید بتوانیم با مهارت به سمت اهداف خود همانند یک بازی فوتبال نشانه رویم.

به امید موفقیت شما بچه های پیش آکادمی



تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392 | 13:6 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

تاول پا و خطر عفونت خونی در فوتبالیست‌ها

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان دریافته‌اند فوتبالیست‌های جوان اگر کفش‌های جدیدشان نامناسب باشند، پایشان تاول می‌زند و دچار عفونت‌های خونی می‌شوند. هر ساله در انگلیس 40 کودک به این سندرم مبتلا می‌شوند

نمونه‌های یافت شده نشان داده‌اند که این تاول‌ها ممکن است بر روی تاندون آشیل زده شوند. بعد از ایجاد عفونت خونی فرد دچار تب، افت فشار خون و استفراغ می‌شود. می‌توان با آنتی بیوتیک تا حدی این سندروم را درمان کرد

نتایج این تحقیقات در مجله انگلیسی پزشکی به چاپ رسید. این عفونت ممکن است منجر به نارسایی‌های کلیوی و کبدی شوند. یعنی از باکتری‌هایی که بر روی پوست وجود دارد و معمولا بی‌خطر است، زهری ترشح می‌کند که اگر به زخم برسد و وارد جریان خون شود عفونت ایجاد می‌کند

مدیر این تحقیقات می‌گوید: این سندرم با مشکلات پوستی آغاز می‌شود. توصیه ما به پزشکان این است که در تشخیص‌های خود این مشکل را هم در نظر بگیرند که علائم آن تب و افت فشار خون است. آنها باید فورا به دنبال عفونت اولیه برگردند و بدانند که عوارض ثانویه کم‌کم ظهور می‌کنند



تاريخ : چهار شنبه 24 مهر 1392 | 18:35 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

نویسنده : امید زرین

محققان با بررسی بازیکنان مختلف مشخص کردند که کمبود خواب تا چه حد بر کارایی آنها تاثیرگذار است و چگونه می‌توان از این کمبود جلوگیری کرد.

با وجود این که هنوز تاثیر خواب به خوبی درک نشده، این واقعیت پذیرفته شده است که خواب ضعف را کم می‌کند و آمادگی لازم برای فعالیت در زمان بیداری را ایجاد می‌کند. پیشینه خواب یک فرد بر کارایی او در زمان بیداری موثر است.

اگر چهار شب پشت سر هم یا بیشتر خواب یک فرد کمتر از شش ساعت باشد،‌ کارایی شناختی و روحیه او ضعیف می‌شود. همچنین اشتها، کارایی سیستم‌ ایمنی و ساز و کار بدن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند، شواهد نشان داده است که بزرگسالان باید هر شب هشت ساعت بخوابند تا از کمبودهای عصبی – رفتاری جلوگیری شود.

تحقیقات کافی در زمینه خواب بازیکنان حرفه‌ای انجام نشده است. در حالی که مشخص شده است که خواب شب بر آمادگی و بهبودی بازیکنان حرفه‌ای که با شدت زیاد تمرین می‌کنند تاثیرگذار است.

خواب حالت فیزیولوژیک پیچیده‌ای است که می‌توان آن را به دو دسته تقسیم کرد. حالتی که در آن چشم حرکات سریع انجام می‌دهد، (REM) و حالتی که چشم حرکات سریع انجام نمی‌دهد. (REM) از موج نگاری مغزی (EEG) برای تشخیص این دو حالت استفاده می‌شود. (REM) خود به چهار دسته تقسیم می‌شود که با توجه به آنها می‌توان عمق خواب را مشخص کرد.

در خواب (REM) کمبود انقباض عادی ماهیچه‌ها، حرکات سریع چشم و خواب ایران وجود دارد. بنابراین (REM) زمانی ایجاد می‌شود که مغز فعال است و بدن حرکتی ندارد.

اخیرا مشخص شده است که خواب عمیق یا SWS برای بازیابی قوا در بازیکنان لازم است. در خواب SWS هورمون رشد بیشتری ترشح می‌شود و ضعف بدن زودتر برطرف می‌شود.

محققان شرایط خواب6 بازیکن را بررسی کردند. نتایج نشان داد که خواب این افراد چهار شب بعد از مسابقه به طور قابل توجهی افزایش یافت. ضعف این افراد شب مسابقه از همیشه بیشتر بود که به دلیل درد در عضلات بود. در شب اول و دوم درصد حالت خواب SWS بیشتر بود که این نشان می‌دهد خواب برای بازیابی قوای ورزشکاران لازم است.

از دو روش آکتی‌گرافی (Actigraphy) و پلی سومنوگرافی (poly somnography) برای بررسی خواب استفاده می‌شود. اکتی گرافی روشی است که در آن از مانتیورها کوچکی مانند ساعت که بر روی مچ دست می‌بندند ،‌استفاده می‌شود. این دستگاه حرکات بدن را ضبط می‌کند و زمان و تاریخ و طول مدت خواب را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد چه زمانی فرد بیدار شده و چه زمانی خواب بوده است.

در روش پلی سومنوگرافی (poly somnography) به وسیله موج نگاری مغزی حرکات چشم، فعالیت عضلات و فعالیت مغز اندازه گیری می‌شوند. همچنین در این روش عمق و سطح خواب برای تشخیص کیفیت و کمیت خواب مشخص می‌شود. این روش گران‌تر است و برای کسانی که اختلالات خواب شدید دارند استفاده می‌شود.

تحقیقات کمی تاثیر کمبود خواب را بر کارایی ورزشکاران بررسی کرده‌اند. فاکتورهای مختلفی هستند که کمبود خواب ایجاد می‌کنند. اول این که اگر فرد بیش از 30 ساعت متوالی نخوابد این کمبود خواب محسوب شده و بر کارایی آنابولیک بدن او تاثیر می‌گذارد. دوم این که بعد از 24 ساعت نخوابیدن متوالی کارایی هوازی کاهش می یابد. سوم این که کارایی ورزشی تحت تاثیر نخوابیدن قرار می‌گیرد تا 24 ساعت بی خوابی قدرت بیشینه را کاهش نمی‌دهد، اما اگر این بی خوابی به 36 ساعت برسد قدرت کم می‌شود. بعد از 30 ساعت بی خوابی سرعت ورزشکاران نیز کاهش می یابد.

در تحقیقاتی که محققان آمریکایی بر روی 9 بازیکن انجام دادند مشخص شد که بعد از 24 ساعت بی خوابی قدرت این بازیکنان کم می‌شود و احساس سرگیجه، خستگی و اختلالات روحی می‌کنند.

تعدادی از تحقیقات در گذشته به تاثیر کمبود خواب جزئی بر کارایی بازیکنان پرداخته اند. در این تحقیقات مشخص شده که کمبود خواب حتی در یک شب باعث کم شدن کارایی عضلانی – ذهنی می‌شود ، با این وجود یک شب کمبود خواب بر قدرت عضلات ، قدرت شش ها و توانایی دوی استقامت تاثیری نمی گذارد.

محققان تاثیر 2.5 ساعت خواب هر شب بعد از چهار شب بر هشت بازیکن اندازه گیری کردند. این بازیکنان دچار کاهش قدرت و کاهش کارایی شش‌ها نشدند، اما روحیه آنها تغییر زیادی پیدا کرد و دچار افسردگی ، ‌عصبانیت ، سرگیجه، خستگی و غیره شدند.

خواب طولانی مدت نیز بر کارایی بازیکنان تاثیر می‌گذارد. در تحقیقات انجام شده شش بازیکن مورد بررسی قرار گرفتند. آنها به مدت دو هفته‌ هر چقدر می‌توانستند بیشتر خوابیدند. کارایی این بازیکنان بعد از خواب اضافه افزایش یافت. روحیه این افراد و زمان واکنش نشان داد آنها بهبود یافت.

نتایج این تحقیقات نشان داد که افزایش میزان خواب باعث بالا رفتن کارایی می‌شود.

بازیکنانی  که کمی کمبود خواب دارند اگر مقدار کمی چرت بزنند و بخوابند فواید زیادی نصیب‌شان می‌شود.

اگر بازیکنان تنها 30 دقیقه‌ در میانه روز بخوابند کارایی دوی سرعت 20 متر آنها افزایش می یابد و خواب آلودگی آنها کم می‌شود . کم شدن خواب آلودگی باعث افزایش یادگیری مهارت‌ها ، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های ورزشی می‌شود. طبق گزارش موسسه گالوپ پول آمریکا، میزان خواب یک فرد سالم در روزهای هفته‌ 6.8 ساعت و در آخر هفته‌ 7.4 ساعت است.

در تحقیقات اخیر، محققان عادت‌های خواب 47 بازیکنان حرفه‌ای را بررسی کردند. در این تحقیقات مشخص شد که بازیکنان نسبت به افراد عادی زمان بیشتری در رختخواب هستند، اما زمان بیشتری را صرف می‌کنند تا به خواب بروند و کیفیت خواب آنها پایین است.

بازیکنان  قبل از روز مسابقه به دلیل نگرانی اختلال خواب بیشتری دارند و سخت‌تر به خواب می‌روند. محققان 632 بازیکنآلمانی را شب قبل از مسابقه بررسی کردند تا دریابند که اختلالات خواب در این افراد چگونه است. 66 درصد از این بازیکنان بیان کردند که نسبت به شب‌های دیگر سخت‌تر به خواب می‌روند. 80 درصد از این افراد مشکل به خواب رفتن داشتند و 43 درصد آنها گزارش کردند که صبح زود از خواب بیدار شدند و 32 درصد اعلام کردند که نصف شب از خواب پریده‌اند. فاکتورهایی از جمله فکر کردن به مسابقه، نگرانی، سر و صدا و غیره از مشکلاتی بودند که باعث این اختلالات شدند

بازیکنان  باید با روش‌های مختلف کیفیت خواب خود را افزایش دهند. این روش‌ها عبارتند از:

- اتاق خواب باید خنک، تاریک و ساکت باشد.

- می‌توان از چشم بند خواب و گوش گیر استفاده کرد.

- برنامه‌ریزی برای خواب خود داشته باشید که سر ساعت خاصی بخوابید و سر ساعت خاصی بیدار شویم.

- از تلویزیون دیدن و استفاده از کامپیوتر در رختخواب بپرهیزید.

- از خوردن کافئین چهار تا پنج ساعت قبل از خواب پرهیز کنید.

- قبل از خواب زیاد مایعات نخورید زیرا مجبور می شوید در حین شب به دستشویی بروید.

- در میانه روز کمی بخوابید.



تاريخ : چهار شنبه 24 مهر 1392 | 18:32 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

نویسنده : امید زرین
ارسال شده در: پزشکی در فوتبال ،

تحقیقات انجام شده نشان داده است که حوادث مسابقه فوتبال با احتمال آسیب دیدگی‌ بازیکنان در رابطه است.

تحقیقات انجام شده در آکادمی سالگر نسکا نشان داده است که فوتبالیست‌ها پنج دقیقه‌ بعد از کارت گرفتن یا گل زدن بیشتر در معرض آسیب دیدگی‌ هستند.

همچنین در این مطالعات مشخص شده است که فوتبالیست‌های تیمی که جلو باشد بیشتر آسیب می‌بینند. آکادمی سالگرنسکا با فیفا همکاری می‌کند و محققان آن در این مطالعات آسیب دیدگی‌های سه سال اخیر در جام جهانی را بررسی کرده‌اند. فوتبالیست‌ها در زمان‌های خاصی آسیب می‌بینند و الگوی خاصی برای آسیب دیدگی‌ آنها وجود دارد که از حوادث بازی تاثیر می‌گیرد.

در واقع حوادث بازی بر شرایط روحی و فیزیکی بازیکنان تاثیر می‌گذراند. مطالعاتی که در مجله انگلیس پزشکی ورزشی منتشر شده است نشان داده است که :

- آسیب دیدگی‌ با توجه به این که تیمی در حال برد و باخت است یا هنوز تکلیفش مشخص نشده است، متغیر است. در تیمی که در حال بردن است احتمال آسیب دیدگی‌ بازیکنان بیشتر است.

- این ممکن است بدین دلیل باشد که تیمی که در حال باختن است خشن‌تر بازی می‌کند.

- احتمال آسیب دیدگی‌ در بازیکنان خط حمله بیشتر است.

- رابطه مستقیمی بین ضربه‌های آزاد و آسیب دیدگی‌ها وجود دارد.

- میزان آسیب دیدگی‌ پنج دقیقه‌ بعد از در نظر گرفتن کارت زرد و قرمز بیشتر می‌شود.

جاکو رینان می‌گوید: ممکن است دلیل این که بعد از کارت زرد و قرمز آسیب دیدگی‌ بیشتر می‌شود، این باشد که تمرکز بازیکنان از بین می‌رود و وقفه‌ای در بازی آنها ایجاد می‌شود.

یکی از یافته‌های جالب دیگر این است که اگر وقت استراحت بین مسابقات بیشتر شود، آسیب دیدگی‌ها نیز افزایش می‌یابند.

بعد از چند روز استراحت بازیکنان تمرکز خود را برای مسابقه دادن از دست می‌دهند. البته این قضیه تعجب برانگیز است، زیرا تصور می‌شد که استراحت از آسیب دیدگی‌ بازیکنان بکاهد ، بازیکنان بعد از چند روز استراحت با شدت بیشتری بازی می‌کنند و انرژی بیشتری دارند، بنابراین برخورد بیشتری نیز بین آنها اتفاق می‌افتد.

طبق گفته رینان این مطالعات به جلوگیری از آسیب دیدگی‌ها کمک می‌کند. توانایی تشخیص بازه‌های زمانی که در آن احتمال آسیب دیدگی‌ بیشتر است، مفید خواهد بود برای مثال می‌توان بازیکنانی را که در معرض آسیب دیدگی‌ هستند، تعویض کرد.



تاريخ : جمعه 8 شهريور 1392 | 13:55 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

نویسنده : امید زرین

در صورتی که بازیکنان به حرفه‌ی خویش مسلط باشد هیجان می‌تواند باعث بهبودد عملکرد وی شود.

    هیجان از جمله انگیزه‌هایی است که به انسان انرژی مضاعف می‌دهد و می‌تواان آن را به گونه‌ای مطلوب در جهت رسیدن به اهداف هدایت کرد.

هیجان حد مطلوب دارد و تا اندازه‌ای مفید و انرژی‌زا است که بازیکن بر حرفه ی خویش مسلط باشد و در این صورت هیجان باعث می‌شود عملکرد بهتری داشته و توانایی خودد را بهتر نمایش دهد اما در مقابل اگر فرد به کار خود مسلط نبوده و حرفه‌ای نباشد هیجان باعث می‌شود نتواند عملکرد خوبی داشته و کار خود را به مراتب بدتر انجام می‌دهد.

  انسان هیجانی کمبود انرژی ندارد اما معمولا نمی‌تواند آن را به درستی تحت کنترل خود درآورد.شخصی که نتواند هیجان خود را کنترل کند مانند اتومبیلی است که ترمز آن بریده است و مشخص نیست سر از کجا درمی‌آورد و به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

  هیجان انسان را از بی‌حوصلگی، خمودگی و سستی رها کرده و او را برای رسیدن به هدف تشویق می‌کند،  هیجان باید در اندازه‌ای باشد که اختلالی در نظم فکری به وجود نیاورده و بازیکن را از اهداف درست و منطقی خود دور نکند.

یک فوتبالیست باید مکانیزم‌های کنترل هیجان را بداند و به درستی از آن در مواقع درست به خوبی استفاده کند.

  امروزه هوش هیجانی به معنای توانایی استفاده از هیجان است که اولین عامل آن خودآگاهی به معنای شناخت انسان از ضعف‌ها و توانایی‌های خود است و این‌که بداند از چه کارهایی برمی‌آید و چه کارهایی را نمی‌تواند انجام دهد.

  شخص باید توانایی کنترل خشم، نفرت، کینه و حسادت نسبت به دیگران را داشته و بر آنها مسلط باشد و اگر کسی از او تعریف کرد به درستی بداند که شخص تعریف‌کننده چه هدفی دارد و به دنبال چیست.

  آگاهی اجتماعی به معنای آگاهی به احوال اطرافیان و جامعه و هم‌چنین مدیریت رابطه و توانمندی در ارتباط درست با دیگران به گونه‌ای که نه به کسی زور بگوید و نه اجازه بدهد که مورد سوءاستفاده دیگران واقع شود را از جمله عوامل کنترل هیجان است و  هوش هیجانی با تقویت هیجان‌ها برخلاف هوش شناختی قابل افزایش است.



تاريخ : جمعه 8 شهريور 1392 | 13:9 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

نویسنده : امید زرین
ارسال شده در: پزشکی در فوتبال ،
محققان با بررسی فوتبالیست‌های دبیرستانی و استفاده از حسگر در کلاه‌های آنها توانستند میزان ضرباتی که به سر آنها به هنگام تمرین و مسابقه وارد می‌شود را اندازه گیری کنند.

  محققان مرکز پزشکی wake forest راهی جدید برای اندازه گیری ضربات وارد به سر در فوتبالیست‌ها پیدا کردند.

این روش RWE نام دارد که طرز قرار گرفتن بازیکنان در معرض ضربات و میزان آنها را اندازه گیری می‌کند. مدیر این تحقیقات ژول استیتزل نام دارد. این مطالعات در مجله اینترنتی مهندسی بیومدیکال منتشر شد.

طبق اطلاعاتی کند از یک فصل بازی فوتبال و تمرین آن به دست آمد، محققان از روش RWE برای اندازه گیری آسیب دیدگی‌های ناحیه‌ سر با توجه به شتاب خطی و دایروی استفاده کردند.

استیتزل می‌گوید: این روش راهی است برای مشاهده و بررسی تعداد زیادی از ورزشکاران و ضرباتی که بر اثر فوتبال ایجاد می‌شوند و درمان نشده باقی می‌مانند، ما می‌دانیم که ورزشکاران جوان معمولا ضربات با قدرت کمی دریافت می‌کنند که آسیب قابل مشاهده‌ای در آنها ایجاد نمی‌شود و راهی برای اندازه گیری این ضربات وجود ندارد.

آسیب دیدگی‌های ناحیه سر معمولا بر اثر ورزش ایجاد می‌شوند و بیشتر در میان دانش‌آموزان دبیرستانی به وجود می‌آیند. طبق ارزیابی ها 1.1 میلیون دانش‌آموز در آمریکا فوتبال بازی می‌کنند. با این وجود بررسی‌ها بیشتر بر روی فوتبالیست‌های دانشگاه‌ها انجام شده‌اند تا دانش‌آموزان دبیرستانی. با وجود تعداد زیادی ورزشکار در رشته فوتبال، این مهم است که راهی برای اندازه گیری این نوع آسیب دیدگی‌ پیدا کنیم.

محققان در مرکز پزشکی wake forest ، ضربات سری که به 40 فوتبالیست دبیرستانی وارد شده بود با کمک حسگرهایی که در کلاه آنها گذاشته شده بود اندازه‌گیری کردند. همچنین شتاب خطی و دایره‌ای نیز مورد بررسی قرار گرفت. حدود 16 هزار و 502 ضربه در کل ثبت شد که تجزیه و تحلیل شدند.

این روش برای ضبط ضربات وارد بر سر راهی پیشرفته است. هر ضربه‌ای شتاب خطی و دایره‌ای دارد. وقتی ضربه با شتاب دایره‌ای به سر وارد می‌شود ، احساس می‌شود که سر حول محور گردن می‌گردد، در حالی که شتاب خطی در یک خط راست به سر وارد می‌شود.

وزن متوسطی که به هر ورزشکار وارد شده بود حدود 15.2 تا 17 گرم بود.

مطالعات نشان داد که بیشترین فشارها حین مسابقه به سر وارد می‌شود تا حین تمرینات. این اطلاعات می‌تواند به تیم‌های ورزشی کمک کند تا کمتر به هنگام تمرینات در معرض ضربات سر قرار بگیرند.

مطالعات این چنینی برای درک بهتر پایه‌های بیومکانیک ضربات سر در فوتبال مهم هستند. محققان امیدوارند که بدین شکل فوتبال ورزش کم خطرتر شود.



تاريخ : جمعه 8 شهريور 1392 | 12:6 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 

جشنواره شاد فوتبال رده های سنی

در روزهای پایانی هفته

 

 

 

بعلت فوت ابوی آقای حاج جعفری ریاست هیات فوتبال استان این جشنواره در روزهای 13-14-15- شهریورماه برگزار میگردد

 



تاريخ : شنبه 12 مرداد 1392 | 1:53 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

رده سنی زیر 14 سال پیش آکادمی زرند فوتبال



تاريخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392 | 21:46 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

رده سنی زیر 13 سال



تاريخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392 | 21:35 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

رده سنی 12 سال



تاريخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392 | 21:31 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

رده سنی زیر 11 سال



تاريخ : چهار شنبه 9 مرداد 1392 | 21:19 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

بازیکنان رده سنی زیر 10 سال



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392 | 22:43 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

حضور روان‌شناس برای از بین بردن ترس از رقابت در بازیکنان کم سن و سال موثر است.

  در تیم‌های پایه چون بازیکنان دارای زمینه‌های فرهنگی و رفتاری مختلفی هستند، مربی به تنهایی نمی‌تواند تاثیرگذار خاصی داشته باشد و حضور روانشناس در چنین شرایطی الزامی است. از سوی دیگر در بعضی از موارد دیده می‌شود که بازیکن چون نمی‌تواند خود را با محیط تطابق دهد در نتیجه‌ شانس حضور در تیم پایه را از دست می‌دهد، لذا حضور روانشناس در چنین زمانی موجب ارتقا اعتماد به نفس و انگیزش بازیکن برای برقراری ارتباط با محیط و مربی می‌شود.

  متاسفانه یکی از مشکلاتی که در تیم‌های پایه به شکل حاد از نظر روانی دیده می‌شود، از دست دادن انگیزه رقابتی پس از دعوت به اردوی تیم ملی است. به نحوی که بازیکن از ترس این که در رقابت با همسالان خود دچار شکست نشود به همان نیمکت نشینی رضایت می‌دهد و از حضور در جمع و شرکت در بازی‌های رسمی امتناع می‌کند. در چنین شرایطی حضور روانشناس در کنار بازیکن برای بالا بردن توانایی‌های وی و به چالش کشیدن ظرفیت روانی بازیکن تاثیر مثبتی در پی خواهد داشت و بازیکن را برای تحمل فشار مسابقات و ایجاد حس رقابت آماده می‌کند.

  تحمل حضور در مسابقات فشرده و ایجاد انگیزش در بازیکنان برای شرکت در بازی‌های رقابتی یک نوع ضعف روانی است که تنها با حضور روانشناس در کنار تیم مرتفع می‌شود و مربی به تنهایی نمی‌تواند در این باره تاثیرگذار باشد.

  والدین در صورتی می‌توانند در رفتار و عملکرد کودکان خود از نظر بعد روانی تاثیر مثبتی داشته باشند که با ایجاد تعامل با یک روانشناس ، اطلاعات کاملی نسبت به مهارت‌های روانی کسب کنند و خود به اصول روانشناسی آگاهی داشته باشند در این شرایط می‌توانند بر مشکلات روانی کودکان خود غلبه کنند. در غیر این صورت والدین نمی‌توانند عامل محرک خوبی برای از بین بردن تنش ها و رفتارهای غیر اخلاقی فرزندان خود باشند.

زمانی که والدین در نقش مربی و روانشناسی برای کودکان خود ایفای نقش می‌کنند، در بیشتر موارد به دلیل دلسوزی بیش از حد و عدم کنترل رفتارهای روانی آنها در شرایط تنش زا نتیجه‌ معکوس به دنبال دارد و حتی امکان دارد موجب کاهش عملکرد و کارایی آنها در رقابت‌ها شود.

 



تاريخ : پنج شنبه 20 تير 1392 | 20:40 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی
آمادگی جسمانی چیست و به چه فاکتورهایی نیازمند است؟
آمادگی جسمانی یعنی داشتن قلب، عروق خونی، ریه و عضلات سالمی که فرد بتواند به بهترین نحو، کارها و وظایف محوله اش را انجام داده و با شور و نشاط در فعالیتهای ورزشی و تفریحات سالم شرکت کند. باید توجه داشت این تعریف شامل عامه مردم می شود. اما زمانی که صحبت از بخش ورزشی و ورزشکار در میان باشد،عواملی چون تغذیه مناسب و کافی، نوع کار، میزان استراحت، نداشتن اضطراب و فشارهای عصبی بسیار با اهمیت بوده و نمی توان نقش آنها را در برنامه یک ورزشکار نادیده انگاشت.

فاکتورهای آمادگی جسمانی :
1-قدرت : طبق تعریف قدرت حداکثر نیرویی است که میتوان برای یکبار اعمال نمود.
قدرت به چهار شکل الف- ایستا (ایزومتریک ) ب - پویا (ایزوتونیک ) ج- قدرت متغیر (ایزوکنیتیک) د- قدرت انفجاری یا توان (پلیومتریک ) تقسیم میشوند(دربخش بعدی تک تک فاکتورهای آمادگی جسمانی راشرح خواهم داد).

2-استقامت : بطورکلی عبارت است از توانایی تکرار حرکتی یکنواخت .

استقامت نیز به دوصورت الف – استقامت قلبی – عروقی (تنفسی) و ب- استقامت عضلانی تقسیم میشود (البته استقامت عضلانی ازنظرزمان به استقامت کوتاه مدت – میان مدت ودرازمدت تقسیم میشود).

3-سرعت : عبارت است ازتوانایی جابجا شدن کل بدن (مانند دو) یایک اندام ( مانند سرعت دست درمشت زنی) درحداقل زمان . (رابطه مستقیم با وراثت دارد.)


4-سرعت عکس العمل: عبارت است از فاصله زمانی بین دریافت محرک و شروع حرکت (دریافت محرک مانند شنیدن صدای تپانچه تا شروع حرکت دویدن دراستارت دوی 100متر) .


5-توان : بکارگیری حداکثر نیرودرحداقل زمان (درواقع همان قدرت انفجاری یا پلیومتریک است)


6-انعطاف پذیری : به دامنه حرکتی گفته میشود که اعضادرآن دامنه قادربه حرکت هستند (باافزایش انعطاف پذیری خطر مصدومیت کاهش می یابد)


7-چابکی : به توانایی تغییر سریع وناگهانی جهت حرکت وسرعت همراه باحفظ تعادل گفته میشود


8-تعادل : به توانایی حفظ بدن درفضا تعادل گفته میشود که به دوصورت ایستا وپویا میباشد (ایستا مانند بالانس زدن روی دست ها وپویا مانند اجرا ی حرکتهای دارحلقه - بارفیکس یا پارالل)

البته دربسیاری ازمنابع فاکتورهای آمادگی جسمانی هفت عدد میباشندکه سرعت وسرعت عکس العمل رایک فاکتورمحسوب نموده اند ولی این دوباهم تفاوت داشته وتمرینات خاص خود راداراهستند . یکی ازمهمترین تفاوت این دو رامیتوان چنین عنوان کرد که سرعت ارتباط مستقیم با عامل وراثت دارد( وجود تارهای روشن در عضلات) اما سرعت عکس العمل به نوعی اکتسابی بوده وباتمرین بهبود می یابد.


حالاباتوجه به توضیحات مختصریادشده باید بدانیم درورزشی که انجام میدهیم کدامیک ازاین فاکتورها وبه چه میزان از آنها نیاز است تا سریعتر – کم خطر تر- مطلوبترو... به سطوح بالای اجرای ورزشی برسیم .دربحث بعدی من تک تک این عوامل رابطورکامل شرح داده و روشهای مناسب تمرینی وتاثیرات فیزیولوژی هرکدام رابیان خواهم کرد.

 



تاريخ : سه شنبه 17 تير 1392 | 23:53 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

دومین جشن تولد بچه های پیش آکادمی زرند فوتبال

امروز پانزدهم تیرماه جشن تولد آقایان مهدی کمساری و پویا میرزایی

با استقبال بچه های خوب و دوست داشتنی پیش آکادمی همراه بود

 

خاطراتی بیاد ماندنی و بسیار خودمانی که امید است ادامه داشته باشد

گرچه هدیه ها ناچیز از نظر مالی میباشند اما نکته آموزشی آن آموختن

به بچه ها به اینکه در مقابل کوچکترین هدیه ها باید

احترام و قناعت را پیشه نمایند . 

 

 



تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392 | 23:38 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 

 

 

 

 

 

 

 

نام :  محمد رضا

نام خانوادگی : آموزگار

سن : 8سال

 خاطرات فوتبالی

من طرفدار تیم استقلال هستم و بازی آرش برهانی را دوست دارم . بهترین خاطره من پیروزی استقلال برابر الشباب بود من به فوتبال بسیار علاقه دارم و دوست دارم با آموزشی که در پیش آکادمی میبینم در آینده یک فوتبالیست بشوم . من تیم ملی و بازیکنان تیم ملی را دوست دارم .

 



تاريخ : دو شنبه 10 تير 1392 | 22:35 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 جشن تولد محمد صادق نیک نفس در مراسمی قبل از شروع آموزش فوتبال

امروز در مراسمی بسیار شاد فوتبالیستهای پیش آکادمی زرند فوتبال مراسم جشن تولد همبازی خود را با شادی وصف ناپذیری برگزار نمودند

 

 

 



تاريخ : چهار شنبه 29 خرداد 1392 | 23:29 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 

نام :  امیرحسین

نام خانوادگی : ارکیان

سن : 11سال

خاطرات فوتبالی : من فوتبال را خیلی دوست دارم و به همین خاطر در پیش آکادمی ثبت نام نموده ام تا به کمک مربیانم فوتبال را اصولی یاد بگیرم تا در آینده به تیم های پایه بروم ، من دوست دارم بهترین فوتبالیست ایران بشوم و به تیم ملی کشورم کمک کنم و به تیم های خارجی بروم و همچون بازیکن های بزرگ توپ طلایی را بگیرم.و همچون کریس رونالدو ...

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 22 خرداد 1392 | 1:17 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

نام : محمد صادق

نام خانوادگی : نیک نفس

سن : 10 سال

خاطرات فوتبالی : من خیلی از فوتبال خوشم میآید وبه آن علاقه زیاد دارم .از حرکت ها ی فوتبالی و تمرینات آن خوشم می آید . دوست دارم گل بزنم دوست دارم فوتبالیست بشوم و به ورزشهای دیگر هم علاقه دارم .

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 خرداد 1392 | 23:2 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 

نام : امیر حسین

نام خانوادگی : ضییاالدینی

سن : 10 سال

خاطرات فوتبالی : من فوتبال را دوست دارم چون فوتبال یک بازی جهانی است و در دنیا این ورزش طرفداران زیادی دارد و بازیکن مورد علاقه ی من مسی است و تیم پرسپولیس را دوست دارم .. قرمزته .....

 

 

برای دیدن بقیه خاطرات به ادامه مطلب بروید

 



ادامه مطلب
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9 صفحه بعد