تاريخ : شنبه 9 اسفند 1393 | 19:22 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

  برنامه تمرینات روزانه  

برنامه تمرینات او به دو قسمت تقسیم می شود.

بخش اول : تمرینات كششی خاص كه تركیبی از تمرینات انعطاف پذیری و قدرتی هستند.شامل اسكوات جامپ ( جمع كردن بدن در حالت زانوی نود درجه و پرش حین باز كردن دستان به بالا)و طناب زدن،پرش از مانع.سپس یك تمرین هوازی ده دقیقه انجام می شود و چند استارت كوتاه.این تمرینات برای آمادگی جسمانی در مواجه با حالات مختلف در زمین فوتبال طراحی می شوند.

بخش دوم : این بخش بر انجام حركات فعال مختلف تمركز دارد.شامل دویدن با حالت زانو بلند،نشستن روی زانو و قرار گرفتن در حالت ایستاده كه معمولا با وزنه انجام می شود،انجام همین حركت به صورت مالتی دایركشنال و ... این تمرین با یك تمرین هوازی ده دقیقه ای دیگر به پایان می رسد.

گفتنی است این تمرینات جدا از تمرینات تیمی بارسا انجام می شوند.سپس لیونل زیر نظر رادنی یی تمرینات یوگا را پیگیری می كند.او یوگا را عامل نشاط مجدد و آرامش درونی خود می داند.

 برنامه غذایی

شاید تمرین كردن مانند لیونل مسی برای خیلی ها سخت باشد اما غذا خوردن به شیوه او نه.

 10 روز قبل از بازی

لیونل مسی از رژیم بر پایه كاهش كربوهیدرات در بدن استفاده می كند.این رژیم كه بدن را در حالت مناسب قرار می دهد شامل صرف وعده های پروتئینی سه بار در روز  و نوشیدن 8 لیوان آب می شود.

5 روز قبل از بازی

مصرف سوپ سبزیجات (شامل زردچوبه،فلفل قرمز،زنجبیل،گشنیز) پیش از هر وعده غذایی كه به رقیق كردن خون كمك می كند.خون رقیق تر آسان تر در رگ ها حركت می كند و اكسیژن را منتقل می نماید.

یك روز پیش از بازی

غذا شامل ماهی،میگو و یا مرغ در كنار سیب زمینی آب پز،سبزیجات و یك پرتغال.

6 ساعت قبل از بازی

استراحت در این زمان بهترین گزینه است تا بیدار بودن و خوردن با این حال او از خوردن غذا های گندم پایه و كربوهیدارتی به شدت اجتناب می كند كه باعث كندی و كرختی می شود.معمولا سفیده تخم مرغ در این زمان بهترین گزینه است.

90 دقیقه پیش از بازی

مسی در این زمان به خوردن میوه جات تمایل دارد كه از فیبر كافی و میزان شكر پایین برخوردار هستند.موز،انبه و سیب.



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393 | 14:28 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

استفاده از تکتیک‌های مختلف ذهنی و روانی می‌تواند توانایی‌های خاصی را در بازیکنان پرورش دهد که در نهایت منجر به موفقیت آنها می‌شود.

فاکتورهای فیزیکی و ذهنی مختلفی وجود دارند که به موفقیت ورزشی کمک می‌کنند. موفقیت در فوتبال  نیازمند کنار هم قرار گرفتن این فاکتورها و تقابل درست آنها با یکدیگر است. در بسیاری از موارد فاکتورهای مربوط به آمادگی جسمانی مهم‌ترین فاکتورها است. با این حال فاکتورهای ذهنی و درمانی نیز برای بازیکنان حرفه‌ای حائز اهمیت هستند.

در میان فاکتورهای روانی که برای بازیکنان بسیار مهم هستند می توان به سه فاکتور اساسی اشاره کرد

  1 -توانایی تجزیه و تحلیل و توانایی‌های تاکتیکی: با کمک این توانایی بازیکنان می‌توانند در شرایط استراتژیک موقعیت را ارزیابی کنند و به صورت درستی واکنش نشان دهند

انگیزه و اعتماد به نفس

بازیکنانی که انگیزه کافی داشته باشد و بتواند به راحتی تمرکز کند و در کنار اینها به خود اعتماد داشته باشد به موفقیت نزدیکتر است. این توانایی اغلب اوقات شکل غرور به خود می‌گیرد

مقابله با استرس

بازیکن باید بتواند تمرکز کند و حتی در شرایطی که تحت فشار است آن طور که انتظار می‌رود رفتار کند. فاکتورهای دیگری که می توان برای موفقیت یک بازیکن به آنها اشاره کرد عبارتند از

4- نظم و تمرکز

5- توانایی تشخیص خطر

6- انعطاف پذیری و توانایی طبیق پیدا کردن با شرایط مختلف

7- توانایی کنار آمدن با شکست‌ها

8- توانایی ارتباط برقرار کردن

9- توانایی برنامه‌ریزی و هدفگذاری

بازیکنان می‌توانند از تکنیک‌های مختلف که روانشناسان ورزشی ارائه داده‌اند برای تقویت توانایی‌های مختلف در خود استفاده کنند. برای مثال راه‌های مختلفی برای افزایش انگیزه پیشنهاد شده‌اند که موثرترین آنها می توان به ورزش گروهی، تفکر مثبت، ایجاد تنوع در ورزش و تصویر سازی ذهنی موفقیت اشاره کرد



تاريخ : دو شنبه 20 بهمن 1393 | 14:5 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

1 ـ بادبگیرید به ذهنتان هم درست مثل بدنتان تمرین بدهید . قدرت ذهنی به اندازه قدرت بدنی اهمیت دارد و به شما در راه رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

2 ـ منضبط باشید.حفظ انگیزه ووفادار بودن به برنامه های روزمره یک نکته کلیدی به حساب می آید.من به خودم اجازه میانه روی نمی دهم و همیشه خیلی جدی و سخت گیرانه کار می کنم.

3 ـ روی اهدافتان تمرکز داشته باشید. این به شما کمک می کند تا همیشه همه حواستان روی کارتان باشد و در مسیر رسیده به اهدافتان حرکت کنید.

4 ـ تمرین کردن در کنار یک نفر دیگر هم کمی حس رقابت به کارتان اضافه می کند.

5 ـ خوب خوابیدن خیلی مهم است و به شما کمک می کند بهترین بهره را از تمرینتان ببرید.من خیلی زود به رختخواب می روم و زود هم از خواب بیدار می شوم به خصوص قبل از بازی ها . خواب به عضلات بدن کمک می کند توانشان را دوباره بازیابند و این نکته بسیار مهمی است.

6 ـ گرم کردن درست قبل از بازی ها و  تمرینات مانع از بروز مصدومیت می شود.

7 ـ تمرینات را با هم بیامیزید.توصیه من انجام ترکیبی از تمرینات ایروبیک ( دویدن و نرمش کردن) است . کار کردن با وزنه هم از یک طرف تاثیر گذاشتن تمرینات روی تمام نقاط بدن را تضمین می کند و از طرف دیگر قدرت و مقاومت تان را بالا می برد. این نوع تمرینات به حفظ علاقه تان هم کمک می کند.

8 ـ داشتن سرعت در تمرینات خیلی مهم است.چون جریان خون را تسریع می کندو مقاومت تان را بالا می برد . ما برای گرم کردن تمرینات دویدن زیادی انجام می دهیم و شما هم اگر در باشگاه یا فضای آزاد هستید می توانید این را به تمرینات تان اضافه کنید.

9 ـ تمرینات بدنسازی هم برای بالا بردن مقاومت بدن و باقی ماندن روی فرم خیلی اهمیت دارد .سعی کنید این تمرینات را در زمانهای 30 دقیقه ای انجام دهید و به تدریج که قدرت بدنتان بالاتر می رود این زمان ها را بیشتر کنید.

10 ـ هر جا می توانید تمرین کنید؛ می توانید تمرینات شکمی تان را صبحها بعد از بیدار شدن از خواب یا شب ها قبل از خوابیدن در اتاق خوابتان انجام دهید.اگر یک برنامه روزانه داشته باشید ؛ کار برایتان راحت تر می شودو به انجام این تمرینات عادت می کنید.

11 ـ تمرینات خوب باید با رژیم غذائی خوب همراه باشد. رژیم من شامل مقدار زیادی پروتئین و کربوهیدرات ؛ میوه و سبزیجات است. از خوردن غذاهایی که شکر دارند هم خودداری می کنم.

12 ـ مطمئن شوید آب مورد نیاز بدنتان تامین می شود . نوشیدن آب خیلی مهم است. از خوردن الکل هم خودداری کنید.

13 ـ روی نظم و قاعده غذا بخوریدتا سطح انرژی تان همیشه بالا باقی بماند. برای داشتن راندمان کاری بالا باید بدنتان را تغذیه کنید. من بعضی وقت ها در طول روز 6 وعده غذا می خورم تا مطمئن شوم بدنم انرژی لازم برای انجام تمرینات در بالاترین سطح ممکن را دارد.

14 ـ من همیشه موقع تمرین موسیقی گوش می دهم.موسیقی خوب به آدم انگیزه می دهد و کمک می کند تمرین بهتری داشته باشی.

15 ـ آرامش داشته باشید. انجام تمرینات بدنی خیلی مهم است اما داشتن زندگی آرام به شما کمک می کند بیشترین بهره را از جسم و روح تان ببرید. من وقت آزادم را به خانواده اختصاص می دهم. این کار به من آرامش می دهد و ذهنیتم را مثبت نگه می دارد.



تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393 | 21:4 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

کریستیانو رونالدو شب گذشته برای سومین بار موفق شد تا توپ طلا را بدست بیاورد و با رکورد پلاتینی، کرایف و فان باستن برابری کند و حالا در یک قدمی رکورد مسی قرار دارد.
لازلو بولونی، اولین مربی دوران حرفه ای کریستیانو رونالدو، در مصاحبه با فرانس فوتبال به تمجید از شاگرد سابق خود پرداخت و گفت:" کریستیانو از همان ابتدا یک مبارز بود و برای رسیدن به اهدافش سخت تلاش می کرد. در باشگاه همه چیز را برای او مهیا کرده بودیم و او در عین جوانی، احترام ویژه ای به گروه می گذاشت و فردی بسیار نزدیک به خانواده اش بود.
کریستیانو البته در آن زمان خیلی بیش از حد در بازی ها دریبل می زد و گاهی حرکات فانتزی او اغراق آمیز بود. همیشه از او می خواستم که این حرکاتش را اصلاح کند تا به بازیکن بهتری تبدیل شود.او بدون شک بهترین بازیکن حال حاضر دنیاست."



تاريخ : شنبه 4 بهمن 1393 | 20:59 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

رونالدو پس از دریافت توپ طلای سومش، صراحتا عنوان داشت که انگیزه هایش برای دریافت توپ طلای بعدی و رسیدن به رکورد مسی بیشتر از گذشته شده است و در سال 2015، برای این مهم تلاش خواهد کرد.
کریستیانو در مصاحبه با روزنامه نگار معروف "مارسلو روبلو"، گفت:" می خواهم به بهترین فوتبالیست تاریخ تبدیل شوم. همیشه هدفم این بوده که در حرفه ام بهترین باشم. اگر اینگونه فکر نکنید، به افتخاری دست پیدا نخواهید کرد.هر روز تلاشم را در تمرینات بیشتر می کنم و هر روزی که می رسد برای من داستان متفاوت و نویی دارد.
استعداد برای رسیدن به موفقیت شرط مهمی است اما داشتن استعداد، بدون استمرار در تمرینات و رعایت نظم و انضباط، فایده ای ندارد. بدون تلاش کردن، امکان ندارد به موفقیت برسید. این مهمترین رمز موفقیت من بوده است."

بهترین بازیکن دو سال اخیر فوتبال دنیا در پیامی به جوانان گفت :" همیشه خوشبین باشید. حرفه ای فکر کرده و از تلاش کردن غافل نشوید؛ چرا که مهمترین راه رسیدن به موفقیت است. در این راه البته کمی شانس هم تاثیرگذار است."




تاريخ : یک شنبه 14 دی 1393 | 12:28 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

بودجه پنجاه میلیارد ریالی ورزش شهرستان زرند

در جلسه ی که در هیأت فوتبال شهرستان زرند با آقای دکتر امیری نماینده شهرستان و آقای فرماندار و دیگر مسئولین برگزار گردید

خبر بودجه پنجاه میلیارد ریالی دولت به طرحهای ورزشی بخصوص تکمیل استادیوم شهید عربنژاد این شهرستان روزنه امید و خوشحالی ورزشکاران و ورزشدوستان زرندی را در برداشت

امیدواریم هرچه سریعتر مشکلات ورزش شهرستان حل و فصل گردد


برچسب‌ها:



تاريخ : یک شنبه 14 دی 1393 | 12:27 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

شهرستان زرند با وجود جمعیت جوان از داشتن سخت افزار هایی همچون سالن فوتسال استاندارد رنج میبرد با توجه به اینکه فوتسال زرند وارد عرصه پیشرفت جدیدی گردیده و جوانان زیادی به این ورزش رو آورده اند وبا داشتن تیمها و لیگ فوتسال منظم میطلبد مسئولین شهرستان و استان بخصوص اداره کل ورزش و جوانان استان توجه و نگاه جدیدی به شهرستان زرند داشته واین دغدغه خاطر ورزشکاران و تماشاگران را رفع نمایند



تاريخ : شنبه 6 دی 1393 | 19:37 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی



تاريخ : چهار شنبه 3 دی 1393 | 18:17 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

راه عمده جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های ورزشی در فصل سرما خوب گرم کردن است.

  گرم کردن خوب از عوامل جلوگیری از آسیب دیدگی است، چرا که وقتی فرد بدن خود را خوب گرم کند تمام چرخه‌های بدنی آماده‌اند تا حرکات ورزشی را تحمل کنند. این مهم‌ترین عامل می‌باشد و عامل دیگر این است که تمرینات را به سمتی ببریم که گردش خون زیادتری برای بدن بوجود آید. در شرایط هوای سرد احتیاج است بازیکنان زمان و مسافت بیشتری را به  خود اختصاص بدهند که این پروسه باعث می‌شود دمای بدن بالا باشد و حرارت داخلی بدن کمک می‌کند که آن تمرین بهتر انجام شود.

وی ادامه داد: در بحث سرد کردن هم بهتر است همراه آن تحرک باشد، به طور مثال مرسوم است که برای سرد کردن بازیکنان ابتدا راه بروند و سپس حرکات کششی انجام دهند. سرد کردن در هنگام سرما باید انجام شود چرا که بدن پس از ورزش کردن عرق می‌کند و ایستادن و به طور مستقیم ورزش را متوقف کردن باعث می‌شود فرد در معرض سرما قرار بگیرد که منجر به سرماخوردگی یا حتی آلرژی می‌شود.

  هر چقدر که از زمان تمرین به جلوتر می‌رویم، پوشش تمرینی باید عوض شود و به لباس پوشیدن تنوع داد، چرا که این شرایط باعث می‌شود که بدن سازگاری بیشتری با محیط سرد داشته باشد. همچنین با ورزش در هوای سرد گردش خون بیشتر می‌شود که این خود حرارت و آب بیشتری را به بدن می‌رساند و در نهایت باعث می‌شود که مقدار دمای داخلی بدن تنظیم شود.

چیزی که بسیار مهم است و بخش عمده را در بر می‌گیرد، خوب گرم کردن است. همچنین استفاده از مایعات هنگام تمرین را توصیه می‌کنیم، چرا که آب بدن در تمرین و در شرایط سرما کم می‌شود و حتما با استفاده از مایعات باید این کمبود بدن جبران شود. در نهایت این را هم باید بگوییم که برای بازیکنان خواب بسیار مهم است و باید شرایط مناسب زمانی برای خوابیدن در نظر گرفت.

معمولا در هوای سرد وقتی مصدومیتی پیش می‌آید به دلیل این‌که هورمون‌هایی در بدن ترشح می‌شوند، بازیکن درد مصدومیت را چندان متوجه نمی‌شود، به همین دلیل به بازیکن توصیه می‌شود که در صورت پیش آمدن این شرایط، حتما آن را پیگیری کند چرا که به مصدومیت‌هایی از جمله خون مردگی، مرگ سلولی یا شکستگی حتما باید خیلی زود رسیدگی شود تا مشکلات بیشتری بوجود نیاید.



تاريخ : سه شنبه 25 آذر 1393 | 14:39 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

فاکتورهایی که در این بخش مورد استفاده قرار می گیرد بسیار متنوع است و هر ورزشی شاخص های ویژه ای برای بررسی دارد. ورزش فوتبال نیز امروزه پا به پای سایر ورزش ها به سمت علمی شدن حرکت می کند. بسیاری از فوتبالیست های مطرح حال حاضر دنیا در آزمایش ها و بررسی های متعددی شرکت می کنند تا فاکتورهای لازم برای بالا بردن کارایی شان را شناخته و آنها ارتقا ببخشند.

 کریستیانو رونالدو در حال حاضر یکی از آماده ترین فوتبالیست های دنیا به شمار می رود. این ستاره پرتغالی از لحاظ آمادگی جسمانی نیز شرایط بسیار ایده آلی دارد. در این مقاله به ویژگی های فیزیولوژیکی منحصر به فردی که این بازیکن دارد می پردازیم. هدف اصلی از این کار آشنایی هر چه بیشتر شما با این علم نوین در فوتبال است.

 یکی از مهم ترین و رایج ترین شاخص هایی که برای تعیین سطح آمادگی ورزشکاران صورت می گیرد اندازه گیری درصد چربی است. محدوده درصد چربی ایده آل برای ورزشکاران الیت و حرفه ای در بازه 7 الی 10 می باشد که به ندرت ورزشکاری را می توان یافت که درصد چربی اش 7 یا کمتر باشد. کریستیانو رونالدو در طی محاسباتی که انجام شده است درصد چربی در حدود 7 دارد و این برای یک فوتبالیست فوق العاده است. در میان ورزشکاران حرفه ای دنیا یوساین بولت درصد چربی برابر با رونالدو دارد که البته با توجه به رشته ای که در آن فعالیت می کند زیاد هم عجیب نیست. داشتن درصد چربی زیر 10 برای هر فوتبالیستی یک آرزو به شمار می رود و رونالدوی پرتغالی با داشتن تنها 7 درصد چربی یک نمونه ایده آل به شمار می رود. داشتن درصد چربی پایین فواید بسیاری برای ورزشکاران دارد. چابکی بالا، قدرت عضلانی بالا، توانایی سوخت و ساز بالا و ... از جمله مزایای این فاکتور برای ورزشکاران است.

 تفکیک عضلانی در ورزشکاران پرورش اندام یک فاکتور اولیه بسیار مهم است. سال ها تمرین برای ساختن عضلاتی برجسته و تفکیک شده کاری است که ورزشکاران این رشته انجام می دهند. با نگاهی به وضعیت بالا تنه و حتی پایین تنه کریستیانو رونالدو به راحتی می تواند به تفکیک عضلانی این بازیکن پی برد. یکی از دلایل این اتفاق همان پایین بودن درصد چربی است. داشتن عضلاتی با این شرایط برای یک فوتبالیست قدرتی بسیار بالا به همراه می آورد چرا که هر چقدر عضلات تفکیک یافته و منسجم تر باشند قابلیت تولید نیرو در آنها افزایش می یاید.

 نکته مهم در این رابطه حفظ شرایط بدنی ایده آل توسط رونالدو است، این بازیکن سال هاست با این تیپ بدنی دیده می شود و هیچ افتی در ساختار عضلانی وی دیده نمی شود. ورزشکاران پرورش اندام به خوبی می دانند که حفظ فرم بدنی در یک ریتم چقدر کار دشواری است که رونالدوی پرتغالی از پس آن بر آمده است. تمرینات بدنسازی منظم در کنار فوتبال و حرفه ای عامل بوجود آمدن چنین عضلاتی در این بازیکن شده است.

 در آزمایشی که متخصصین ورزشی شبکه اسکای اسپورت روی پرش های رونالدو انجام داده بودند این بازیکن موفق به انجام پرشی به ارتفاع 78 سانتی متر شد که عددی بسیار بالا به حساب می آید. قسمت ران این بازیکن 61.7 سانتی متر است و قدرت بالای پرش وی از این ناحیه و عضلات چهار سر و همسترینگ نشات می گیرد. البته نباید از قدرت ساق ها و عضله دو قلوی وی نیز غافل شویم. پرش 78 سانتی متری پرشی است که بسکتبالیست های NBA آنرا انجام می دهند و انجام آن توسط یک فوتبالیست کار بسیار شگفت انگیزی است که رونالدو توان انجام آنرا دارد. ضربات سر رونالدو با پروازهای دیدنی، قدرت پرش غیر قابل مقایسه این بازیکن را با سایر بازیکنان به خوبی نشان می دهد.
یکی از مهم ترین ویژگی های این ستاره پرتغالی سرعت بالایش است. تمرینات ویژه او در کنار بولت قهرمان صد متر جهان باعث شده تا سبک دویدنش حرفه ای تر از قبل شود. استارت به یاد ماندنی این بازیکن در بازی فصل پیش رئال برابر اتلتیکو مادرید نمونه خوبی برای اثبات سرعت بی نظیر این بازیکن است. رونالدو در این صحنه موفق شد با استارتی خارق العاده 96 متر را در 10 ثانیه طی کند. اشاره به همین صحنه می تواند برای همه کافی باشد. بدون شک داشتن چنین سرعتی آرزوی هر بازیکن فوتبال است و رونالدو در کنار توانایی های بالایش این توانایی را نیز داراست. از نظر فیزیولوژیکی داشتن تارهای عضلانی تند انقباض که یک عامل ژنتیکی به شمار می رود مهم ترین نقش را در سرعت بالای ورزشکاران دارد. البته به کار گیری مفید این تارها زمانی عملی است که بخوبی آنها را در تمرینات به کار گرفته باشیم. آمادگی بالای قلبی تنفسی رونالدو در این مورد از دلایل دیگر موفقیتش به شمار می رود چرا که با این سطح بالای آمادگی توان لازم برای زدن چنین استارت هایی در هر لحظه از بازی را داراست. نداشتن آمادگی قلبی تنفسی یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده فوتبالیست ها برای دویدن و حفظ سرعت در طول 90 دقیقه به شمار می رود.
در قسمت پرش که به قدرت عضلات چهار سر و دو قلوی رونالدو اشاره شد، باید به این نکته نیز اشاره شود که داشتن عضلات قوی در این ناحیه عامل اصلی شوت های سهمگین این بازیکن است. با بررسی هایی که متخصصین علم تمرین روی شوت فوتبال انجام داده اند مشخص شده است علاوه بر قدرت پاها و عضلات درگیر در آن، عوامل دیگری نیز برای یک شوت قدرتمند و دقیق نیاز است. عضلات شکمی قدرتمند برای تثبیت تنه و همچنین بالا تنه ای قدرتمند برای حفظ تعادل فاکتورهایی هستند که برای یک شوت خوب لازم هستند. تمامی این جزئیات در کریستیانو رونالدو مشاهده می شود و داشتن شرایط بدنی منحصر به فرد باعث شده است تا شوت های این بازیکن زبانزد اهالی فوتبال باشد. ایجاد قوس های عجیب و فرودهای ناگهانی شوت جزو مهارت هایی است که واسطه داشتن عضلات قوی در ناحیه پای وی صورت می گیرد. 

مطالب بالا قسمت هایی از فاکتورهای لازم برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست موفق بود که در بازیکن بزرگی چون کریستیانو رونالدو آنها را بررسی کردیم. به امید روزی که کاربرد این علم در ورزش کشور ما بخصوص فوتبال رایج شود.



تاريخ : سه شنبه 25 آذر 1393 | 14:34 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

مصرف چغندر و آب چغندر باعث افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به عضلات می‌شود و برای ورزشکارانی که فعالیت زیادی دارند مناسب است.

  تحقیقات جدید نشان داده است، نیترات موجود در چغندر باعث افزایش جریان خون در ماهیچه‌هایی که کمتر به آنها اکسیژن می‌رسد، می‌شود.

خوردن چغندر کارایی ورزشکاران در ورزش‌های سنگین را افزایش می‌دهد و کیفیت زندگی بیمارانی که نارسایی قلبی دارند را بالا می‌برد.

طبق این مطالعات که در دانشگاه کانزاس انجام شده مصرف چغندر برای فوتبالیست‌ها مناسب است. اخیرا دانشگاه اوبرن برنامه‌ای برای فوتبالیست‌های تیم فوتبال این دانشگاه ریخت که بر اساس آن آنها چغندر و یا عصاره آن را قبل از هر بازی مصرف کردند. این تیم اخیرا نتایج بهتری کسب کرده است و یک فیزیولوژیست ورزشی معتقد است که مصرف چغندر می‌تواند دلیل این مساله باشد.

یکی از محققان دانشگاه کانزاس می‌گوید: نتایج تحقیقات ما در مجله "فیزیولوژی" منتشر شده است و نشان داده است که نیترات باعث افزایش جریان خون در اسکلت ماهیچه‌ای در حین ورزش می‌شود. به علاوه بیماران نارسایی قلبی نیز می‌توانند از فواید چغندر بهره‌مند شوند.

آب چغندر موجود در یک بطری با ارتفاع 70 میلیمتر به اندازه 100 گرم اسفناج، نیترات دارد. هنگامی که نیترات وارد دهان می‌شود به وسیله باکتری های موجود در دهان به نیتریت تبدیل می‌شود. نیتریت نیز در بدن به اسید نیتریک تبدیل می‌شود. اسید نیتریک رگ‌های خونی را منبسط می‌کند و به خون امکان جریان راحت تر را می‌دهد.

مصرف آب چغندر 38 درصد جریان خون را افزایش می‌دهد. نارسایی قلبی باعث کاهش توانایی حرکت دادن دست‌ها و پاها می‌شود. افزایش اکسیژن رسانی به عضلات می‌تواند کیفیت زندگی بیماران مبتلا به نارسایی را افزایش دهد.

 



تاريخ : شنبه 15 آذر 1393 | 18:23 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

  زمان مناسب برای دوش گرفتن بازیکنان ده دقیقه است

  دوش گرفتن بعد از تمرینات علاوه بر تمیز شدن بدن، باعث ایجاد آرامش نیز میشود

دوش گرفتن باید در ابتدا با آب گرم و ولرم همراه باشد و سپس به آرامی میتوان درجه آن را خنک و سردتر کرد؛ دوش سرد باعث تقویت و نیرو بخشیدن به بدن میشود

  چنانچه فشار آب زیاد و فاصله دوش با بدن بازیکن هم زیاد باشد، تأثیرات درمانی آب افزایش خواهد یافت

  البته مدت زمان دوش گرفتن نباید زیادی طول بکشد و حداکثر زمان برای انجام این ریکاوری 10 دقیقه است

  دوش گرفتن یکی از راهکارهای ریکاوری بدن بعد از انجام تمرینات است



تاريخ : شنبه 15 آذر 1393 | 18:16 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

  بازیکنان حرفه‌ای باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند تا بتوانند با دیگران در دنیای فوتبال رقابت کنند.

  بسیاری اوقات گفته می‌شود که یک بازیکن خوب از نظر ژنتیکی نسبت به دیگران برتری دارد و هرچقدر هم حریف او تلاش کند نمی‌تواند بهتر باشد. گرچه فعال بودن در زمان کودکی و نوجوان می‌تواند بر کارایی بازیکنان تاثیرگذار باشد اما این تصورات درباره مسائل ژنتیکی درست نیست.

یک متخصص فوتبال در این باره می‌گوید: بعضی خصلت‌های ورزشی هستند که با تمرین کردن نمی‌توان آن‌ها را بهبود بخشید مانند رسیدن ناگهانی به بالاترین سرعت اما بیشتر ویژگی‌های ورزش را می‌توان با تمرین به وجود آورد. تمرین و تکرار یک راهکار مهم برای حرفه‌ای شدن است. اگر حرکات مربوط به ورزش خاص خود را تمرین کنید بعد از مدتی به صورت طبیعی به انجام این حرکات عادت می‌کنید. چند زمینه‌ای که باید یک بازیکن در آن‌ها پیشرفت کند تا حرفه‌ای شود عبارتند از:

هماهنگی چشم‌ها و دست‌ها

اگر نمی‌توانید زود واکنش نشان دهید باید این کار را یاد بگیرید. بازیکنان زودتر یک حرکت را می‌بینند و پیش‌بینی می‌کنند. برای مثال دروازه بانها می‌دانند که با هر نوع ضربه به توپ، توپ چگونه حرکت می‌کند و آن‌ها باید چه زمانی برای گرفتن واکنش نشان دهند. هرچقدر با بازیکنان بیشتری بازی کنید بهتر به این تشخیص‌ها می‌رسید.

- تغییر مسیر ناگهانی

برای تغییر مسیر ناگهانی باید بازیکن بتواند تعادل خود را حفظ کند. بازیکن باید بتواند بدون از دست دادن تعادل سرعت خود را کم کند و مسیر خود را تغییر دهد. برقراری تعادل نیاز به قدرت بدنه و لگن دارد.

خواندن بازی

بررسی حرکات حریفان و بازیکنان و نگاه کردن فیلم‌ها بازی‌های قدیمی یکی از بهترین راه‌ها برای پیش‌بینی حرکات در آینده است. اگر بازیکن در لحظه فکر کند و واکنش نشان دهد سرعت او کاهش می‌یابد. هرچقدر حریفان خود را بهتر بشناسید سریع‌تر واکنش نشان می‌دهید.

-افزایش سرعت

اینکه بیشینه سرعت را در یک بازیکن افزایش دهیم کار آسانی نیست. با این حال با کمک راه‌های خاصی می‌توان کارایی سرعت را بیشتر کرد. برای مثال بازیکنان در گام اول پای عقب را با زاویه تندتر از زمین قرار می‌دهند تا پای عقب زیر آن‌ها نماند.

پرورش فیبرهای ماهیچه‌ای که سریع منقبض می‌شوند

عضلاتی که سریع منقبض می‌شوند برای ورزش‌های شدید که نیاز به انجام حرکات سریع در زمان کوتاه دارند، مناسب هستند. این ورزش‌ها عبارتند از دوی سرعت، فوتبال و بسکتبال بهترین راه برای پرورش این عضلات انجام تمرین‌های قدرتی و کار کردن با وزنه است. تمرین‌های پلایومتریک نیز برای این کار مناسب است.

بهبود بخشیدن به پرش ارتفاع

بسیاری از بازیکنان در ابتدای کار پرش‌های کوتاه انجام می‌دهند. برای انجام پرش خوب باید گام یکی مانده به آخر بلند و گام آخر کوتاه برداشته شوند. از آنجایی که این نوع پرش ذاتی نیست، بازیکنان باید یاد بگیرند که چطور این انرژی را منتقل کنند. معمولا مربیان آنقدر به بازیکنان تمرین پرش می‌دهند تا به بالاترین حد پرش خود برسند. قوی کردن عضلات پایین تنه نیز می‌تواند در پرش موثر باشد. انجام اسکات و بلند کردن وزنه باعث پرورش عضلات پایین‌تنه می‌شود.

تمرین تا آخرین توان

بسیاری ازبازیکنان از بیشترین حد توان سیستم قلبی عروقی خود استفاده نمی‌کنند. با این حال اخیرا در ورش حرفه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین راه برای تمرین حرفه‌ای انجام تمرین  با شدت متوسط نیست. بلکه تمرین قطبی یعنی انجام تمرین با شدت خیلی کم و با شدت خیلی زیاد مناسب‌تر است.

ریکاوری مناسب

با انجام تمرین زیاد همراه با مسابقه بدن بازیکنان بسیار خسته می‌شود. یک بازیکن نیاز دارد تا به بدن خود استراحت بدهد و ریکاوری انجام دهد. انجام تمرین‌های کششی برای ریکاوری مناسب است. استفاده از مکمل‌های لازم نیز می‌تواند به ریکاوری بهتر کمک کند.

استفاده از Beta-alanine می‌تواند به کاهش اسید لاکتیک در عضلات کمک کند. مصرف 3.2 انس از این مکمل در طول روز به مدت 2 ماه می‌تواند برای ریکاوری بازیکنان مناسب باشد، این میزان مصرف باعث افزایش Carnosine در عضلات شود. ملکول‌های Carnosine به از بین بردن اسید لاکتیک کمک می‌کند.



تاريخ : شنبه 15 آذر 1393 | 18:7 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

نوشیدنی‌های انرژی‌زا بازیکنان را بی‌خواب و عصبی می‌کند

  مطالعات جدید نشان داده است نوشابه‌های انرژی‌زا اثرات منفی بر روی بازیکنان دارد بطوری‌که باعث افزایش فرکانس بی‌خوابی و عصبانیت می‌شوند

این مطالعه که در دانشگاه کامیلو خوزه سلا اسپانیا (UCJC) انجام شده نشان می‌دهد نوشیدن بیش از حد این نوشابه‌ها نه تنها برای سلامتی مفید نیست بلکه مضراتی هم دارد که با حالت بیخوابی و عصبانیت در بازیکنان بروز می‌کند

نوشیدنی‌های انرژی‌زا، انرژی بیشتری نسبت به سایر نوشابه‌ها ندارند و این اثر انرژی‌زایی مربوط به وجود کافئین در این نوشیدنی است



تاريخ : شنبه 15 آذر 1393 | 17:30 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

برخی از مواد غذایی نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می شوند، بلکه هم انرژی زا هستند، هم باعث کاهش اشتها می شوند و هم چربی سوزی می کنند. اگر در کنار مصرف این مواد غذایی در طول هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی هم انجام دهید، بیشتر چربی سوزی می کنید و سوخت و ساز بدنتان را نیز بالا می برید

مواد غذایی چربی سوز غذاهایی هستند که بیشتر موجب کالری سوزی می شوند و در نتیجه با چربی های ذخیره در بدن نیز مقابله می کنند.

 
سرکه، نمونه ضعیفی از اسید سیتریک است که تأثیر بر کاهش گلوکز دارد. مطالعه ای که به تازگی در ایتالیا انجام شده، نشان داده که وقتی شرکت کنندگان در این آزمایش فقط یک قاشق غذاخوری سرکه ( به عنوان چاشنی سالاد ) به وعده های غذایی خود اضافه کردند، قند خون بعد از غذایشان ۳۰ درصد کمتر شد. کنترل قند خون همچنان یکی از جزئیات ضروری کاهش وزن و لاغر ماندن است

کافئین

کافئین یکی از قوی ترین ترکیبات مناسب لاغری است که هر روز و هر لحظه در دسترس است! کافئین مانع از تجزیه ترکیبی موسوم به « camp » می شود، این ترکیب با تحریک چربی های ذخیره شده باعث سوختن آن ها به عنوان انرژی می شود


اضافه کردن مقداری ادویه به غذا به دلیل افزایش متابولیسم به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند.

فلفل های تند،

ادویه، زنجبیل و سیر  حاوی ماده ای به نام کاپسایسین هستند که گرما را به این گیاهان داده و در متابولیسم بدن جهش ایجاد می کنند. این مواد شیمیایی همچنین باعث می شوند بدن شما بعد از تمام شدن غذا هم به سوزاندن کالری ادامه دهد

غذاهای پر ادویه و تند

 سرعت متابولیک بدن را به طور موقت افزایش می دهند. کاپسایسین، ترکیبی که در فلفل تند وجود دارد، بدن را تحریک می کند تا هورمون های استرس بیشتری، از جمله آدرنالین  ترشح کند. در نتیجه سرعت متابولیسم بدن و نیز توانایی بدن برای سوختن کالری بیشتر افزایش می یابد. زنجبیل و سیر هم دمای بدن را بالا می برد و فرایند سوختن چربی های بدن را افزایش می دهد. سیر همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز سرما خوردگی و آنفلوآنزا پیش گیری می کند

 

چای سبز

چای سبز و البته بسیاری از مکمل های کاهش وزن حاوی آنتی اکسیدانی به نام« EGCG »   است.

این آنتی اکسیدان با سوزاندن کالری اضافه و استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی باعث افزایش دمای بدن یا تولید گرمای بیشتر در بدن می شود

سبزیجات برگ دار

اضافه کردن سبزیجات برگ دار به غذا نه تنها باعث افزایش حجم غذا بدون افزایش کالری آن می شود، بلکه سرشار از مواد مغذی ( ویتامین هایA ، C  فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر ) هستند و خیلی راحت در برنامه روزانه تان جای می گیرد. به راحتی می توانید اسفناج را به سالادتان اضافه کرده و دانه خردل یا انواع کلم را به سوپ هایتان اضافه کنید تا نه تنها در مقابل بیماری ها مقاوم شوید بلکه شکم تان هم حسابی تخت شود !

سبزیجات شاخه دار

سبزیجات پرفیبر غیر نشاسته ای دارای بیشترین مقدار مواد ترموژنیک ( موادی که برای تجزیه شان در بدن بیشترین مقدار انرژی لازم است ) هستند و همچنین تأثیر کمی بر سطح انسولین دارند که به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کنند. بهترین انتخاب های گیاهی کلم، جوانه کلم بروکسل، مارچوبه، بروکلی، گل کلم، اسفناج، کاسنی فرنگی، کرفس، گوجه فرنگی، فلفل ها و لوبیاهای چشم بلبلی و سفید هستند که همگی حاوی فولات، بتاکاروتن، کلسیم، منیزیم و فیبر بوده و سرشار از ویتامین A ، C  و K هستند

گریپ فروت

یکی از غذا هایی که کمک به سوزاندن چربی های شما می کند گرپ فروت است. گرپ فروت نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران ۱۵ گرم از پکتین کمک می کند. پکتین یکی از موادی است که به پایین آوردن سطح کلسترول شما کمک می کند. گرپ فروت ۷۴ کالری دارد و خالی از نمک و چربی است

سیب

پکتین موجود در سیب از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری می کند و همچنین جذب آب از مواد غذایی را افزایش داده و موجب دفع ته نشین چربی از بدن می شود. آنتی اکسیدان های موجود در سیب نیز می تواند از ایجاد سندرم سوخت و ساز  که موجب چاق شدن شکم یا هیکل سیبی شکل می شود، جلوگیری کند

مواد غذایی حاوی پروتئین

پروتئین به دلیل دیر هضم بودنش هم باعث سیری می شود و هم انرژی بیشتری صرف هضم آن می شود. مصرف وعده های پروتئینی در طول روز متابولیسم بدن را در بالاترین حالت حفظ می کند، گذشته از این پروتئین خاصیت گرمازایی بسیار بالایی دارد، یعنی شما حدود ۳۰٪ از کالری‌های غذا را در طی هضم آن می‌سوزانید (بنابراین یک تکه مرغ که ۳۰۰ کالری دارد، برای تجزیه ۹۰ کالری می‌سوزاند)

لبنیات کم چرب

لبنیات که سرشار از کلسیم و ویتامین D هستند و به حفظ و ساخت حجم عضلانی کمک می‌کنند، که آن هم برای بالا نگه داشتن متابولیسم بدن الزامی است.

عدس

یک فنجان عدس ۳۵٪ از مصرف روزانه شما به آهن را تأمین می‌کند و این برای اکثر ما که دچار کمبود آهن هستیم خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. وقتی از یک ماده ‌مغذی کمبود داشته باشید، متابولیسم بدن شما پایین می‌آید زیرا بدن آنچه که برای عملکرد خوب نیاز دارد را دریافت نمی‌کند

آب

اگر حتی در حد کمی بدن شما دچار کم آبی شود، متابولیسم بدنتان کاهش پیدا می کند. پس سعی کنید روزانه نسبت به میزان فعالیت و درجه گرمی هوا، آب مورد نیاز بدن را تأمین کنید



تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393 | 18:55 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

پیاده روی ، ورزش مؤثر در سلامت و آمادگی جسمانی

آیا پیاده روی یک ورزش است؟ متخصصان تربیت بدنی و علوم ورزشی بر این عقیده اند که دو میدانی و پیاده روی، مادر همه ورزشهاست
راه رفتن یکی از مهمترین مهارت های حرکتی افراد است که از سال اول زندگی آن را فرا می گیرند و اکثراً می توانند تا آخرین روزهای زندگی از آن بهره مند شوند
پزشکان برای افراد مسن و یا بعضی از بیماران قلبی، پیاده روی را پیشنهاد می کنند. مربیان ورزش و آمادگی جسمانی نیز به شاگردان خود پیشنهاد می کنند که برای گرم کردن بدن و حتی آماده سازی قبلی بدن، ابتدا از راه رفتن شروع کنند و آرام آرام راه رفتن را به دویدن آرام و پس از آن و با بهبود دستگاه قلب و عروق و یا بالا رفتن استقامت قلب و عروق به دویدن سریعتر تبدیل کنند
به طور کلی این سه مرحله یعنی راه رفتن، دویدن آرام و دویدن سریع ارتباط بسیار نزدیکی با آمادگی جسمانی دارند
پیاده روی برای افراد مسن و سالم فقط در مراحل اولیه آماده سازی بدن کاربرد دارد و اگر کسی بخواهد فقط با راه رفتن به نتایج مطلوب ورزشی برسد می بایست به موارد زیر توجه کند

شدت تمرین در پیاده روی
بهترین و سالم ترین راه کنترل و تشخیص میزان شدت پیاده روی، گرفتن نبض و شمارش آن است. اگر قلب شما سالم باشد و ناراحتی یا مشکل خاصی نداشته باشد، حد متوسط و مناسب ترین میزان ضربان قلب برای تعیین شدت پیاده روی120 تا130 بار در دقیقه است. ولی برای افراد جوانتر با آمادگی کامل بدنی اگر از حد تعیین شده کمی بیشتر شود نیز اشکالی ندارد. برعکس برای افراد مسن حد متوسط ضربان قلب در پیاده روی100 تا110 بار در دقیقه است. البته افرادی که مبتلا به نارحتی های قلبی هستند برای اطلاع از حد مجار ورزش بایستی با پزشک معالج خود مشورت کنند. در هر حال نبض در حین پیاده روی می بایست کنترل و شمارش شود، در غیر این صورت معلوم نخواهد شد که شدت تمرین در چه حدی است. برای بهره مند شدن از ورزش پیاده روی باید میزان ضربان نبض را در حد120 تا130 بار در دقیقه نگه داشت. گرفتن نبض با ثانیه شمار ساعت مچی یا کرنومتر امکان پذیر است. به این ترتیب که در یک لحظه بایستید و نبض گردن یا مچ دست را گرفته به مدت6 ثانیه آن را بشمارید و عدد حاصل را در عدد10 ضرب کنید و به این طریق تعداد ضربان نبض شما در حین راه رفتن به دست خواهد آمد
 مسافت یا مدت پیاده روی
اگر به تازگی پیاده روی را به عنوان یک ورزش انتخاب کرده اید می بایست با10 دقیقه راه رفتن و سه مرتبه در هفته آغاز کنید و به مرور به مدت آن اضافه کنید. در هفته های اول فقط بر روی زمان راه رفتن توجه داشته باشید و خیلی آرام راه بروید. به میزان مسافت و شدت (ضربان نبض) کاری نداشته باشید. کم کم که بدن شما به آمادگی نزدیک می شود بایستی به مسافت و شدت تمرین نیز توجه کنید.4،3 و5 کیلومتر مقدار مسافت های پیشنهادی است که بایستی سه بار در هفته تکرار شوند. ابتدا3  کیلومتر و هفته های بعد4 کیلومتر و بالاخره وقتی که به آمادگی جسمانی رسیدید5 کیلومتر راه رفتن را انتخاب کنید



تاريخ : پنج شنبه 1 آبان 1393 | 17:53 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

می گویند شخصی سر کلاس ریاضی خوابش برد. وقتی که زنگ را زدند بیدار شد وباعجله دو مسأله راکه روی تخته سیاه نوشته بود یادداشت کرد بخیال اینکه استاد آنها را بعنوان تکلیف منزل داده است به منزل برد و تمام آن روز وآن شب برای حل آنها فکر کرد. هیچیک را نتوانست حل کند، اما تمام آن هفته دست از کوشش بر نداشت . سرانجام یکی را حل کرد وبه کلاس آورد. استاد بکلی مبهوت شد ، زیرا آنها را بعنوان دونمونه از مسائل غیر قابل حل ریاضی داده بود  اگر این دانشجو این موضوع را می دانست احتمالاً آنرا حل نمی کرد، ولی چون به خود تلقین نکرده بود که مسأله غیر قابل حل است ، بلکه برعکس فکر می کرد باید حتماً آن مسأله را حل کند سرانجام راهی برای حل مسأله یافت برای آنکس که ایمان دارد ناممکن وجود ندارد



تاريخ : چهار شنبه 30 مهر 1393 | 21:42 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

تیم فوتبال نوجوانان بنیاد

در آخرین مسابقه خود توانستند تیم المپیک را با نتیجه 4 بر 1 شکست دهند و مقام سوم مسابقات فوتبال شهرستان را از آن خود نمایند

 

 



تاريخ : شنبه 19 مهر 1393 | 19:4 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

سه بازیکن فوتبال نونهالان بنیاد که حاصل تلاش پیش آکادمی زرند فوتبال این شهرستان میباشند به تیمهای مس کرمان و امیران کرمان پیوستند

مدیریت پیش آکادمی زرند فوتبال از همه مربیانی که در پرورش و آماده سازی این بازیکنان زحمت کشیده اند کمال سپاس وتشکر را دارد

 



تاريخ : دو شنبه 14 مهر 1393 | 19:48 | نويسنده : حمید و میلاد ابراهیمی

 فوتبال باشگاه شهرداری سزاوار این بی مهری نیست

امروز بایستی از مسئولین پرسید فوتبال باشگاه شهرداری فعالیتش چیست

روزگاری این تیم در لیگ کشوری بود اکنون کجاست ؟

امید است بازنگری در تصمیمات  انجام گرفته بعمل آید و این باشگاه که امید اول ورزشدوستان زرندی بوده وهست به میادین ورزشی برگزدد



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد